Страници

вторник, 8 февруари 2022 г.

Гулаш с тъмна бира

   

   Когато се прибрахме от Будапеща през декември, някак спонтанно започнах да търся унгарски ястия.Исках да са различни, защото Унгария не е само гулаш.Но и най-вече защото този, който аз приготвям е една от най-вкусните рецепти в блога и друга на мен не ми трябва.

Гулаш

   Няколко унгарски рецепти си бях харесала, опитах ги, написах ги за вас и цял месец получавах съобщения от фенове на блога, че са ги приготвяли и облизвали чиниите.Какво повече да искам.

Унгарска супа с леща

Унгарска гъбена супа

    Докато събирах рецептите обаче, на няколко пъти ми излезе гулаш с бира, който имайки предвид колко е вкусен гулашът без бира, веднага реших че много ще ми хареса и този.И в крайна сметка пак се оказах сред рецептите за гулаш, които уж щях да заобикалям.
  Докато проучвах рецептата за този вид се оказа, че докато обикновения необикновено вкусен гулаш си е запазена унгарска марка, то гулаш с тъмна бира правят и в Германия и в Чехия, че даже и американците се пробват да се нареждат в редицата.И като се замисли човек, щом има бира, нормално е тези държави да са замесени.


Какво е необходимо за три порции:


400 грама телешко/ свинско месо

3-4 глави стар лук

2 скилидки чесън

300 ml тъмна бира и същото количество вода

чаена чаша / 150 ml/ домати от консерва

пълна чаена лъжичка сладък червен пипер

щипка пушен червен пипер

щипка лют червен пипер по желание и възможност

чаена лъжичка мащерка

два големи дафинови листа

сол

олио и масло


  • В супена лъжица масло и супена лъжица олио задушаваме първо месото нарязано на хапки.Аз го приготвих с телешко, но когато нямам абсолютно сигурно е, че ще го приготвям и със свинско.
  • Когато промени цвета си, прибавяме нарязан лука и пресовани скилидките чесън.
  • Задушаваме лука и когато течността се изпари подправяме с червените пипери, добавяме доматите.Тъй като не всеки може да хапва люто, лютия пипер го посочвам по желание.А може и да направите като мен, когато някой не може да яде пикантно, правя ястието сладко, а сервирам нещо люто към него.
  • Наливаме бирата и водата
  • Посоляваме и поръсваме с мащерката, слагаме и дафиновите листа.
  • Слагаме капак и оставяме да се готви.Един съвет за по бързо готвене е да го направите в по-широка и плоска тенджера или като мен в тигана.
  • Ако по време на готвенето течността се изпари, добавяйте едновременно и вода и бира.Като водата да е топла, смесвате я с бирата и разреждате гулаша.
  • Когато месото омекне, гулаша ви е готов, като колко да ви е течен соса, преценете сами.Аз обичам в този случай той да е съвсем малко и всичките вкусотии да са попили в месото.
  • Накрая за разкош добавете бучка масло и разбъркайте.
  • Сервирайте с картофено пюре и когато си го хапвате загребвате в една хапка и месо и сос и пюре.Съвършената хапка е това за мен.
  • В картофеното пюре реших да сложа заквасена сметана, тъй като в почти всички рецепти за каквото и да е в унгарската кухня слагат заквасена сметана и реших, че няма да е лошо да присъства и тук по някакъв начин.
  • И понеже това си е нещо като яхния, особено ако решите да му направите повече сос, много си иска нещо люто, затова и моята лична добавка към гози гулаш е сервирането с няколко приятно люти чушлета.



Няма коментари:

Публикуване на коментар