Страници

петък, 25 февруари 2022 г.

За някой е дамски каприз, за мен е любимият ми сладкиш от детството с ягодово сладко и бити белтъци

  Искам да ви почерпя.Сигурна съм, че всеки един от вас има сладкиш, бил той кекс, торта, крем или каквото сладко нещо обичате, което наистина обичате най-много.Понякога такива сладкиши са свързани с незабравим момент, обичан човек, с време от живота ни.И може да не го правим често, може дори да забравим, че ни е любим, докато отново не опитаме една хапка от него.И ни става хубаво, мило и си спомняме защо това е Сладкиша.А този ми напомня за стария апартамент, масата ми в хола, която беше моето бюро и където обикновено се слагаха сладкишите на изчакване.

Този сладкиш не се случва често затова винаги го искам на рождения си ден.Не ми трябват торти и завъртяни деликатеси.Този ми е достатъчен.
Той не е непознат, нито е някакъв специален или изискан, за мен е просто Сладкиша със сладко от ягоди и бити белтъци и за мен е съвършен и неустоим. Както когато го правехме у нас преди много години, така и днес.

Държа да уточня, че продуктите и начина на приготвяне са по същия начин по който сладкиша се приготвя у нас от десетилетия и никога нищо не е променяно, дори използването на амонячна сода например.Както казва майка, това е единствения сладкиш в кйто я използваме, но винаги го правим.
По същия начин винаги го приготвяме в продълговата тавичка или форма, която си е само за него.



Уточнения:
  • сладкото ви трябва да е течно за да може да попие в блата, по тази причина когато правим ягодово сладко задължително едната доза я оставяме по течна заради сладкиша
  • белтъците ви трябва да са студени




Какво е необходимо:

чашата е 150 ml

4 жълтъка
1 и 1/2 чаши брашно
1 бакпулвер
1 чаша захар
3-4 лъжици олио
на върха на една чаена лъжичка амонячна сода, разтворена в 1 непълна догоре чаша кисело мляко
кората на един лимон

4 белтъка
1 чаша пудра захар
няколко капки лимонов сок

сладко от ягоди задължително течно
натрошени на едро орехи

60 грама масло


  • Приготвяме кексова смес.Разбираме жълтъците със захарта, олиото, киселото мляко с амонячната сода, брашното с бакпулвера и настърганата лимонова кора.
  • В продълговата тавичка/форма разтопяваме маслото и върху него изсипваме кексовата смес
  • Пече се на умерена фурна, както пише в тетрадката, което означава 180 градуса
  • Готовия сладкиш се изважда, а фуната се оставя с отворена врата да спадне температурата до 150 градуса
  • В метална или стъклена купа се разбиват белтъците с пудрата захар и лимоновия сок
  • Когато фурната е готова, намазваме обилно кекса с ягодово сладко.Отгоре нареждаме натрошените орехи
  • С лъжица изсипваме белтъците и печем в намалената фурна докато се запекат.





Няма коментари:

Публикуване на коментар