Страници

събота, 25 юни 2022 г.

Дип от печени зеленчуци, сирене фета и листа от целина

 
   Ако смелите или пасирате зеленчуците малко по-едро може да го наречем и разядка.Аз обаче исках да се получи максимално фино като консистенция ( не ми се получи идеално, защото чопъра ми е малък, но все пак  е по-гладко от обикновено) и затова го кръщавам малко по изискано, дип.Но в този блог важен е вкуса, а имената са само за заглавие.



   Това лято съм ви намислила страхотни летни рецепти.Нямате си на идея колко се вълнувам да ги изпробвам и после да ви ги разкажа.Някои от тях са записани, други са ми в главата, на трети попаднах и запазих в Инстаграм.Мисля, че няма да ви разочаровам, ако наминавате за идеи наоколо.
   Първата вече е във фурната.Тъй като ме нямаше няколко дена, имам няколко вида зеленчуци, които са леко омекнали или пък малко и самостоятелно не стават за нещо основно.Но както в един гювеч уж слагаме по малко от всичко, а на накрая получаваме много, така и от тази рецепта очаквам да получа от малко, доста голямо количество.
   


  

    С тази рецепта ще ви покажа как да оползотворите останали зеленчуци в един много вкусен дип с печени зеленчуци, сирене фета и листа от целина или както аз ги наричам кервиз.


Какво е необходимо:


Тиквичка

Два домата

Червена чушка

Зелена чушка

Няколко скилидки чесън

Глава лук ( моят е червен)


Стрък кервиз (листа целина)

Сирене фета или бяло саламурено - 100-120 грама (накрая като опитвате, може да добавите още или пък сложете половината, опитайте и преценете, защото и солта в сиренето е от значение)

Зехтин

Сол 



  • Нарязвате зеленчуците на големи парчета и ги нареждате в тавичка
  • Скилидките чесън трябва да са покрити за да не прегорят
  • На 200 градуса печем зеленчуците без кервиза
  • Печените зеленчуци, които са омекнали, но не са загорели пасираме/мелим заедно с нарязани листа кервиз/целина, сиренето и накрая капваме зехтин.При мен зехтина е съвсем малко, около супена лъжица
  • Посолете само ако сиренето ви не е солено


Допълнения:

Поради различната големина на зеленчуците, пропорциите им в дипа е малко трудно да ги опиша, но според мен когато всичко е почти еднакво е най- вкусно.Може би трябва да се внимава с доматите, тъй като може да са по-кисели.Ако това е така може да се сложи повече лук или пък червена чушка или "да разредите" с тиквичка.

Сиренето не е задължително да е фета, аз имах такова и реших, че с него ще стане по фин самия дип, но ако нямах щях да си сложа доброто старо бяло саламура сирене.Сега се сещам, че ако имате останало крема сирене, може да го добавите.

Ако обичате чесън, този дип носи и на пресен, т.е. като го пасирате може да сложите малко пресован и да разбъркате.

Дипът се хапва намазан на филийки, но може да си го загребвате и с пресни зеленчуци нарязани на жулиени като моркови, краставица, чушки...

Ако не обичате целина, използвайте магданоз или копър или и двете






Ако обичате разядки, една от най-старите публикации в блога е точно за разядки:

ЛЕТНИ РАЗЯДКИ

 И една много свежа разядка с тиквички, която също препоръчвам ако примерно тиквичките ви са започнали да омекват, тази е много подходящ начин да ги напарвите вкусни:

РАЗЯДКА С ТИКВИЧКИ И ОРЕХИ





Няма коментари:

Публикуване на коментар