Страници

четвъртък, 15 октомври 2020 г.

Сиропиран сладкиш с грис и крем


Първият отзив, дори преди аз да го опитам: "Този сладкиш е разкошен", казано от човек, който не използва думи като разкошен.


     Една част от рецептите в този блог са приготвяни многократно през годините, те са ми т.нар. семейни рецепти от т.нар. лична готварска книга.Други са ми разказани от приятели, прочетени в готварски книги, гледани в готварско предаване или споделени от други блогъри.Но всички, абсолютно всички са били изядени преди да напиша рецептата.А щом са изядени, значи са харесани.Тези, които не са харесани или не са се получили, понякога споделям във Фейсбук страничката на блога просто като идеи, но никога не описвам тук.Поначало аз така си ги и избирам рецептите, според вкуса на хората ми, защото в края на краищата това което приготвям го приготвям за изяждане, не за разказване.
    Когато замислях реализирането на тази рецепта, аз просто си знаех, че този сладкиш всички ще го харесат, изядат и той ще влезе в блога.Аз обичам сиропирани сладкиши, другите обичат да има крем, трети обичат всичко което е сладко.Освен това се погрижих и за тези, които не обичат орехи.Те са толкова фино смляни, че в сладкиша се ущещат само като аромат.

    Рецептата е адаптирана и комбинирана от няколко сладкиша, видяни във виртуалното пространство, но основно от тази тук: https://sakarnews.info/sochen-sladkish-s-orehi-i-krem/



Какво е необходимо:

за блата: 2 броя яйца
3 с.л. захар
половин чаена чаша олио
половин чаена чаша прясно мляко
половин чаена чаша смлени орехи
3 с.л. брашно
една чаена чаша грис
1 ч.л. бакпулвер
чаена лъжичка бурбонска ванилена захар

за сиропа:300 ml вода
чаена чаша захар
две-три капки лимонов сок

за крема: 2 броя яйца
четири супени лъжици с връх захар
400 ml прясно мляко
3 с.л. брашно
чаена лъжичка бурбонска ванилена захар
една голяма супена лъжица масло


олио за намазване на съда за печене

смлени орехи за поръсване на готовия сладкиш


Тавичката ми е с диаметър 23 см


   Това, че имаме да приготвим три отделни части на сладкиша изобщо да не ви притеснява.Да, не е като другите ми рецепти бъркаш и печеш, но резултата е феноменален и си заслужава един сироп и крем в повече.

   В началото мен ме притесняваше захарта.При сладкиш на части,като всяка е със захар, къде ще му излезе края. Затова аз малко съм намалила захарта и резултата е нормално сладък сладкиш, ако обаче искате греховно сладки хапки, сложете повече при сиропа примерно или в блата.При крема е достатъчно.

   Относно времето за приготвяне.С организация,времето е колкото при един обикновен сладкиш.Защото докато печете блата, ще си направите крема, а сиропа ще ви е готов.Сиропа например може да си приготвите и много по рано,защото той ще ви трябва студен.


  • Започваме със сиропа за да може да изстине.Смесвате водата и захарта и оставяте да поври три-четири минути.Не спирайте веднага щом се стопи захарта, нека си поврят малко заедно.Накрая капнете лимонов сок, но ако нямате лимон може да пропуснете.Готовия сироп го оставяте да се охлажда някъде на студено.Имайте предвид, че трябва да изстине добре.
  • Докато правите сиропа включете си фурната на 180 градуса.С времето ,в което ще забъркате блата точно ще е загряла.
  • За блата разбивате яйцата със захарта.Добавяте олиото и прясното мляко.Разбърквате.
  • Добавяте смлените ядки, брашното и гриса, изсипвате бакпулвера и разбърквате.
  • Намазнявате си съда за печене.Само да е мазен и нищо повече.
  • Изливате сместта за блата и печете около 20 минути на 180 градуса.Проверете с нож или шиш.
  • Крема го започвате към края на печенето, за да може веднага да залеете сладкиша.
  • Смесете си яйцата със захарта и ванилията.Добавете брашното и малко от прясното мляко за да може да разбиете всичко добре.Останалото мляко го загрявате.
  • Щом разбиете добре яйчената смес, вземете от топлото мляко, смесете и бавно наливайте при прясното мляко като бъркате с дървена лъжица.Ако се притеснявате, че ще стане на бучки докато смесвате всичко махнете от котлона.Смесете, разбъркайте добре и тогава върнете като котлона ви е на най слаба степен.Когато се сгъсти добре, спирате и махате съда от котлона.
  • Добавяте маслото и разбъркайте.В този момент аз разбърквам с тел за да стане всичко гладко, а и малко да се охлади с бъркането.
  • Изваждате готовия блат, заливате с вече изстиналия сироп.Аз заливам на три части.Заливам, оставям да попие и така общо три пъти.Това количество сироп ми стигна идеално за този блат.
  • Сиропирания сладкиш заливате с крема.
  • Оставяте сладкиша да си попива и да става по-вкусен.
  • В началото забравих да поръся с орехи отгоре и направих това почти към края на престоя, но може да поръсите веднага след като го приготвите.




И се почна едно изравняване:





Ако обичате сладкиши с грис, мога да ви предложа и тези:















Няма коментари:

Публикуване на коментар