Страници

събота, 13 март 2021 г.

ПРАЗнична баница

 

Обичам всякакви баници, но баницата с праз ми е може би най-любимата.Има ли баница с праз, ПРАЗник е за мене.




  Тази баница нарочно не я наричам зелник, защото традиционния зелник, който съм получила като наследство от бащиния ми род изглежда по друг начин.Аз вече съм ви го разказвала в тази статия:

----- >  ЗЕЛНИКЪТ НА ТАТКО





Аз съм фен на по-дебелите и плътни кори, но използвах "Сърбиянка", но това е само защото си бях поръчала от един магазин и имах от тях.При нас такива няма и в друг момент щях да използвам одрински кори.От тези използвах по две, от одринските щях да си ползвам по една.
Ако нямате дебели кори, слагайте по две или три фини.Плънката ни е течна и това налага добра основа.


Какво е необходимо:


кори за баница

два стръка праз

сирене - около 150 грама

кисело мляко - половин чаена чаша

брашно - една пълна супена лъжица

олио - две супени лъжици

масло




Нарязваме праза, натрошаваме сиренето.

Задушаваме праза в малко вода.Чак когато омекне добавяме олио и разбъркваме.

Прибавяме сирене ( количеството си е по желание и при мен зависи от това колко е солено)

Добавяте киселото мляко и брашното и разбърквате добре.

Готовата плънка леко охлаждате за да не ви направи корите на каша и да имате сбита баница.

В зависимост от това какви кори използвате ( нареждате една или две или три), намазвате с плънката, завивате и подреждате в намаслена тавичка.

Загрявате фурната на 200 градуса, слагате върху баницата мънички парченца масло и печете до златиста коричка.

Вадите, покривате с кърпа и ядете баницата топла, но не вряла.Моята върви с каничка айрян.

Плънката в къщи много я обичаме и самостоятелно с препечени филийки, така че може да опитате и така.





Ако ви харесват моите баници, напишете баница в търсачката и ще може да разгледате всякакви модели.











Няма коментари:

Публикуване на коментар