Страници

понеделник, 15 юни 2020 г.

Питки със заквасена сметана



    Има рецепти, които замислям предварително, има и такива които стават случайно, а има и такива, които се появяват в следствие на определени обстоятелства.Като например като съм купувала кисело мляко съм взела и кофичка заквасена сметана.И това го виждам чак на касата, но реших да си я взема.Като съм била такава разсеяна ще си я изям, къде ще ходя.И така се случи, че тази моя разсеяност продължи и на село, където бях решила да правя хлебчета с прясно мляко, обаче съм забравила прясното мляко.Излагация отвсякъде!
     И ето как правих питки със заквасена сметана.И те станаха толкова хубави, че ги правя вече много пъти.Което обаче от ваша гледна точка е добре, защото съм сигурна в точните количества.




Какво използвах:

чашата е с вместимост 200ml

три чаени чаши брашно
/имайте под ръка още, ако много ви лепне/
чаена чаша заквасена сметана
три супени лъжици олио / пробвала съм и със зехтин /
три четвърти чаена чаша топла вода
препълнена чаена лъжичка суха мая
щипка сол
супена лъжица захар




  • Слагаме брашното в купа.
  • Правим кладенче и вътре изливаме половината топла вода, маята и захарта.
  • Разбъркваме и оставяме две-три минути.
  • Слагаме заквасената сметана, останалата вода и олиото и разбъркваме добре.
  • Замесваме меко тесто.Съвсем меко, колкото да се отдели от съда.
  • Оставяме тестото на топло да удвои обема си.
  • Намазняваме си ръцете с олио (просто мазни, за да взимате лесно тестото), правим топки и ги нареждаме в тава с хартия за печене.Леко ги притиснете да станат като питки.Може да са една до друга и ще получите пита.Може разделени на питки, като им направите с пръсти кръгчета или с нож някакви резки.Това изобщо не е задължително, просто ми хареса да са по различни от обичайните, които правя.Така че формата на питките и размерите им са си по ваше желание.
  • По желание също така може да сложите в средата на всяка питка сирене.
  • Оставяте ги да втасат отново докато ви се затопли фурната на 190 градуса.
  • За по-красив външен вид може да намажете питките с разбит с малко вода жълтък.
  • Печете до готовност около 25 минути.Времето е в зависимост от големината на питките.
  • Питките стават едни такива леко шуплести, което ги прави мекички и въздушни.

Завивате готовите питки с кърпа и оставяте за десетина минути и после ги хапвате топли.

Първият път питките трябваше да ми заместят хляба за обяд, но те бяха толкова вкусни сами за себе си, че после ги направих пак със сирене, а излезли горещи от фурната намазах с мед.





Първите питки:














Няма коментари:

Публикуване на коментар