Страници

понеделник, 19 октомври 2020 г.

Пълнени патладжани с месо и зеленчуци

 

Първо и най-важно, тази плънка стана толкова вкусна, че съм решила да си я готвя самостоятелно или пък да си я хапвам с арабски питки като дюнер.Или пък в банички, а защо не и в пирог.




       Какво ми става този месец, сезона на слънчевите зеленчуци преминава, аз сега се сетих да подновя изпитването на нови летни рецепти.Така се случи с пая с тиквички, така се получи и с тази рецепта.Като невидяла накупих патладжани и заедно с любимото Имам баялдъ, реших два да ги напълня по друг начин.А то какъв само начин се получи.Сега ме е яд, че не открих и пая и тази плънка в началото на лятото.Със сигурност щях да ги приготвям пак и пак.

Рецептата за пая с тиквички, който правя вече няколко пъти и за в къщи и за приятели:

ПАЙ С ТИКВИЧКИ И СИРЕНА




Какво използвах:

количествата са приблизителни и като разгледате рецептата ще видите, че от точности няма нужда, тъй като и патладжаните ви ще са с различна големина


патладжани

сварено свинско месо

червени чушки

консервни домати

лук

чесън

олио

повечко риган

сол и черен пипер



  • Патладжаните ги разрязвате наполовина.Може да ги обелите предварително, но ако искате само ги измийте добре.
  • Нареждате половинките в тавичка върху хартия за печене.
  • Поръсвате ги с олио и сол и ги слагате да се пекат на силна фурна.Налейте и малко вода около тях, нищо че има хартия.
  • Когато омекнат, намачквате с вилица средата и оформяте лодка.Ако има семена може да ги отстраните.
  • Докато патладжаните се пекат, приготвяте плънката.
  • Месото ми е сварено предварително.
  • В малко олио задуших нарязани най-произволно лук, чесън и чушки (зелени и червени)
  • Нарязах и консервни домати ( могат да са и други, просто аз имах такива
  • Добавих накъсано на парченца месото
  • Поръсих с повечко риган.
  • Посолих и наръсих и малко черен пипер.Налях малко вода ( ако имате бульон от свареното месо,използвайте от него).Разбърках и оставих малко да омекнат зеленчуците.
  • Пълните лодките с плънка и връщате във фурната, която сте намалили на 200 градуса.
  • И патладжаните и плънката са готови, затова само оставяте пет-шест минути да се пекат.
  • Не се ядат веднага горещи, нека малко се охладят и поемат ароматите.
  • То аз всеки път си се разтапям на всяка нова рецепта, ама този път направо се потупах по рамото.Толкова да ми хареса.







А всичко започна само закото имах сварено месо, което уж щеше да стане на гювеч.

Този гювеч: ЕСЕНЕН ГЮВЕЧ


И Имам баялдъ направих в този ден: ИМАМ БАЯЛДЪ







Няма коментари:

Публикуване на коментар