Страници

петък, 25 септември 2020 г.

Домашен колбас от пилешко месо


 Очаквано вкусен, неочаквано лесен резултат.


   
    Отдавна замислям да опитам различни видове колбаси.Може би не е много правилно да ги наричам колбаси, защото освен по форма по нищо не приличат на тези от магазина.А вкуса е като нещо домашно приготвено, без да има тонове сол, а подправките са тези които обичам.
   Оказаха се и доста лесни за приготвяне, нещо което е важно за мен и зная, че е така за всички , които наминавате покрай блога. Единственото, което ме забави беше обработването на месото, защото чопъра ми е малък.
    Крайният резултат е ароматен, определено доста диетичен и въпреки това сочен и вкусен колбас.Диетичен от гледна точка на това, че почистих месото от всякакви мазнини и махнах кожата.За да не е прекалено сух обаче добре е да има от всички части на пилето в колбаса, затова добър вариант е или да си обезкостите цяло пиле или да си вземете две бутчета и две-три филета.Това съотношение е добре в крайния резултат.


    
    Ако ви трябва рецепта, дори да не е тази просто се заравяте в необятния свят на руските влогъри и те ще ви залеят с идеи.Нямат грешка.В отметките ми стоят поне десет рецепти, коя от коя по изсусителни.Моята рецепта е нещо като комбинация между няколко, защото все пак един продукт трябва да е по вкуса на този, който ще го яде.


Какво използвах аз: 

около един килограм пилешко месо
/две филета и две обезкостени бутчета или почти цяло обезкостено пиле/
половин чаена чаша прясно мляко
супена лъжица чесън на прах
супена лъжица червен пипер
чаена лъжича кориандър
чаена лъжица смлян черен пипер
чаена равна лъжица сол

торбички за печене

  • Махате кожата, почиствате от мазнини и ципи ако има по месото и го нарязвате на парчета.
  • Може да смелите или накълцате много на ситно месото.Аз използвах малкия си чопър да накълца месото.Според мен най-добре е да бъде накълцано, а не смляно като пастет, но това може да го нагодите според вкуса си.
  • Добавяте всички подправки и размесвате много добре.
  • Взимате торбички за печене и ги срязвате така че да получите един лист.
  • Вие си решавате колко големи искате на направите саламчетата.Това зависи и от големината на тенджерата където ще ги варите.Аз направих две поради глупавата причина, че не проверих с колко торбички разполагам и се оказа, че имам само една която разделих на две.
  • Изсипвате част от сместта в единия край и завивате като гледате да е добре стегнато.Завързвате от двете страни краищата.
  • Като за първи път особено единия не ми се получи перфектно, но се оказа, че това че не е стегнат идеално не попречи изобщо при варенето.Колбаса веднага се стегна и не мръдна изобщо.Отрази се единствено на външния вид,че останаха празни места и резените после не са перфектно запълнени, но аз кога ли съм постигала съвършен резултат.
  • В тенджера наливате малко вода.Количеството да е на половината на колбаса.
  • Варите на най-слаб котлон 30-40 минути с капак.Ако направите няколко по-тънки колбаса времето ще е по малко.Моите са два и варих 40 минути.Най-вече се притеснявах, че месото е пилешко и трябваше да съм сигурна, че ще се сготви добре и вътре.
  • Охлаждате, махате найлона и опитвате.Надявам се да ви хареса! 
  • В една от рецептите, блогърката запържи саламчетата за да имат зачервен вид, но аз реших, че си ги харесвам и така и няма нужда от допълнително разкрасяване, още повече пък и запържване.Но го споделям като идея.



От подготовката:
- месото не е перфектно смляно
- виждате,че дори да не е много стегнато в найлона, колбаса пак си запази формата.




Руските идеи видях в тук:









Няма коментари:

Публикуване на коментар