Страници

четвъртък, 24 септември 2020 г.

Люта салца

 

Люто, по-люто, много люто.

     
    Тази рецепта съм я срещала на много места в Интернет, разказвали са ми я приятели в различни варианти, защото знаят, че много обичам нещо пикантно към ястията.Странното е,че люти ястия не обичам, но да си отхапвам люта чушка към някоя яхния, обожавам.
    Истината е, че аз опрях до нея в момент когато бях напукала люти чушлета, които се оказаха толкова огнени, че просто не беше възможно да се ядат просто така.А да хвърля такова количество направо сърце не ми даде.И се сетих да опитам малко да "убия" тази лютивост, от която един час ми горя устата и ми развали вкуса за много дълго време.


   Тази салца има няколко варианта на приготвяне в зависимост от това как ще я използвате.Защото може да я използвате като си я забъркате за обяд или вечеря и си подлютявате живота с основното ястие.
   Може да я направите в бурканчета, които да стерилизирате и да си имате нещо лютиво за гарнитура през зимата.
   Може да си я направите като добавка към супа.Защото на мен един от начините да се пазя от бацили, да не кажа вируси е като към горещата супа си добавя нещо лютичко.И ето, че това е едно много подходящо средство да си подлютите и подкиселите чорбата.




За различните начини по които може да се направи тази салца ще разказвам в движение:


Какво е необходимо:

тук точни количества не са ви необходими

люти чушлета /модели и марки по ваше желание/
моркови / количеството моркови зависи от това колко са ви огнени чушлетата, защото в моя случай бяха дори повече/
много магданоз и много копър
скилидки чесън
за овкусяване: сол, оцет, зехтин, мед  (за различните варианти са различни)


  • "Пукате" чушлетата. Ако са много люти махнете семките.
  • Готовите чушлета нарязвате на ситно.
  • Настъргвате морковите.
  • Нарязвате магданоза и копъра, скилидките чесън също ( накълцайте ги, не ги пресовайте)
  • Смесвате в купа чушлетата, морковите, магданоза и копъра,чесъна.
Овкусяването е според използването:
  • За добавка към супи: овкусявате само с малко сол (защото супата ви ще е солена така или иначе) и оцет.
  • За салата/разядка: овкусявате със сол, оцет, зехтин и мед.
  • За буркани: овкусявате със сол и оцет ( ако ги стерилизирате - 7- 8 минути.Не слагайте зехтин и мед.Те не е добре да се нагряват, а и не знаете как ще ползвате салцата, затова по добре овкусете със зехтин и мед след като си отворите буркана през зимата

   

     Ако обичате да си хапвате нещо пикантно към ястията, както аз много обичам към всяка супа или яхния да си сложа едно люто чушле, разгледйте моите рецепти за люти чушлета през лятото и лютите камбички, които си приготвям за зимата:









2 коментара: