Страници

вторник, 8 септември 2020 г.

Дяволският каньон по поречието на река Арда




    Ако не сте виждали каньон, може да го направите в долната част на страната ни по поречието на река Арда, точно под стената на язовир Студен кладенец.И поглеждайки това първо изречение си мисля колко забележителности се съдържат само в няколко думи.Първо, че се намирате в тази част на Родопите, после че ще видите река Арда, а както знаете тя самата си е една красива забележителност.Освен това ще минете по стената на язовир Студен кладенец, което не e възможно на всеки язовир и като завършек ще се разходите около този дяволски каньон.


   Наричат го дяволски или мястото сътворено от самия шейтан/дявол, защото колкото е красиво и екзотично толкова е и опасно.Предизвиква те сякаш да надникнеш през процепите, изкушава те да надзърнеш в дупките изкопани в скалата или дори да прескочиш уж някое тясно място.Но попаднеш ли в реката тя ще те повлече и връщане назад няма, а някои дупки били много дълбоки.Честно да ви призная мен ме достраша да се доближа до ръба, а на някои места наистина много ми се искаше да надзърна как изглежда този шум на водата, който чувах.Но мястото е много интересно и определено аз не бях виждала точно такова.Скала надупчена, накъртена, прорязана и като всеки каньон отстрани не предполагаш, че някои цепнатини са толкова дълбоки,че там тече реката.







   От високо, от двете страни на стената на язовир Студен кладенец












Още Родопи:










Няма коментари:

Публикуване на коментар