Страници

сряда, 8 януари 2020 г.

Индийско по български: Тарка Дал

   За пръв път видях това ястие по телевизията.Че къде другаде да видя аз индийски ястия, освен в индийските сериали може би.Преди време между другото доста се заглеждах точно когато готвеха и ми беше много интересно.Защото в някои техни филми и сериали няма само безкрайни втренчени погледи и реки от сълзи, много често разказват за обичаи, за храна, за облеклата им в различните райони на страната, неща което повечето хора може и да не забелязват.Такъв беше и "Малката булка", сериалът който всички уж не гледаха, но имаха мнение за него.От този сериал научих за Индия и нейните обичаи и ритуали, дори жестове, които съпътстват някои изрази като извинявай или моля те, различните облекла на Раджастан, повече от който и да е документален филм за тази страна.
   Но не това ми е темата на тази статия, а едно много интересно и вкусно индийско ястие с леща.Щом е Дал, значи е леща.Много от индийските ястия са без месо, но те така смесват продукти и използват подправки, че според мен това, че няма месо изобщо не е от значение, ако изобщо месото има значение.Когато в устата ти изригнат десетина вкуса и рецепторите ти пищят от удоволствие не се замисляш за продуктите.Просто се наслаждаваш на усещането от вкусната храна.


   Както и в предишната рецепта, която показах за Пиле биряни, така и за Тарка дал няма една единствена рецепта.Надявах се на това, но не.Повечето рецепти са написани така "Рецепта за Тарка Дал от еди кой си.Така, че сега ще имаме рецепта за Тарка Дал от Светла Иванова.
   Моята рецепта е тази, която видях за пръв път някъде, някога по някой си кулинарен канал.Надраскана ми е на едно листче, защото аз без листчета нищо не помня.Целата ми глава е пренесена на листчета за по лесно намиране на необходимото.
   Това, което беше общото между всички рецепти и което аз винаги се старая да следвам когато правя някаква конкретна рецепта с определено име са лука, чесъна и семената кимион.Останалото е на вкус като цяло, особено количеството чили , както и домата.Някъде не използваха, но аз реших, че той е добро допълнение към другите продукти.


Какво използвам аз за една хубава порция:


червена леща - чаена чаша
малка глава лук
три скилидки чесън
кафяна лъжичка семена от кимион
щипка чили 
чаена лъжичка гарам масала
( честно казано където и да я слагате тази смес от подправки, няма да сбъркате )
половин домат нарязан на кубчета или едно две чери доматчета
( ако нямате пресен домат, чаена лъжичка доматена паста също върши работа)
сол
супена лъжица масло
(ако имате гхи, ползвайте него, ако не искате да ползвате масло, сложете супена лъжица олио)

ориз басмати - две трети чаена чаша

  • Лещата и ориза се сваряват предварително.
  • Чаша леща има нужда от две чаши вода.В някои рецепти лещата беше разварена до каша, аз не обичам да ми е сварена чак толкова, но ако искате преварете си я или я пасирайте после.Червената леща се сварява много бързо, така че не ходете далече докато я варите.
  • В маслото задушаваме нарязани на ситно лука и чесъна и семената кимион.Тези три съставки ароматизираха кухнята по невероятен начин.
  • Прибавяме сварената леща и добавяме малко чили, гарам масала и нарязан домат.Посоляваме.
  • Разбъркваме и оставявяме да се готви пет-шест минути да се смеси всичко.Ако е необходило налейте съвсем малко гореща вода.
  • Като махнете от котлона, не сервирайте веднага, нека си постои.Отбелязвам, че като всяко ястие без месо и това е вкусно и студено.
  • Лещата се сервира върху сварения ориз.

















Няма коментари:

Публикуване на коментар