Страници

сряда, 7 март 2018 г.

Едни такива бургери/кюфтенца с боб

   Преди много време,още когато този блог не беше и като далечна мисъл в главата ми,публикувах рецепти в различни кулинарни сайтове.Бях направила едни бобени тиганици и повечето хора чели,недочели коментираха " Най-вкусни са бабините рецепти",при което аз за кой ли път отговарях"Не са бабини,а бобени",а и моята баба никога не би направила такива,но това е една друга тема.Но да знаете,кръстите ли някоя рецепта на баба,тя винаги има успех.Защо мислите всички производители на лютеница се надпреварват кой продукт е по бабин от другите?
   Тези бургери обаче нямат нищо общо с никоя баба,но ще си позволя да предположа,че някои баби биха ги харесали.
   

   Преди да направя бургерите,трябваше да имам подходящи хлебчета,в които да ги сервирам.Като повечето хора в наши дни не отворих книга,а питах Гугъл-а и сред първите показвания си харесах тези на Ева Тонева,която е невероятен фотограф и вдъхновение на много хора,които бихме искали да имаме поне наполовина от нейния талант.А тези хлебчета,не само че изглеждаха добре,но и се оказаха лесни за приготвяне.Моите са без сусам,защото не съм му голям фен.





   Сега за бургерите,които може да се нарекат и кюфтенца.Защото не е задължително да ги сложите в хлебче,може и в чиния.


Какво използвах аз:
/за 4 големи бургера,защото и хлебчетата ми бяха големи/

боб от косерва - в готов и измит вид около две чаени чаши
един средноголям морков
малка глава лук
едно малко яйце
галета - 2-3 супени лъжици
суха мащерка - една чаена лъжичка
пушен червен пипер - една чаена лъжичка
пресен магданоз
сол
олио за пържене

Може и да си сварите боба,но аз имах една консерва,която се чудех как да използвам и ето че влезе в употреба.
Ако си варите боб,дейставайте си както си знаете.Ако ползвате от консерва,измийте го много добре.Даже ми идваше да го кипна в една вода за всеки случай,но накрая се отказах.
Добре е да се прецеди добре и да няма никаква излишна течност към бобчетата.
Сварения боб може да се намачка или пасира,според наличието на уред най-вече.Аз го минах през малкия чопър,който не смели всичко и го намачках допълнително с вилица.Според мен ако не е на идеална паста е по добре.Някак си по-добре е да се усещат парченца.
Добавяме нарязан на много ситно лук,пресен магданоз (също добре подсушен),настърган морков.
За да сте сигурни,че яйцето няма да дойде в повече и да се налага да сгъстявате ненужно,по добре е да се разбие отделно и да се сложи първо половината.
Добавят се и галетата и подправките и трябва да получите една гъста смес
Оформяте кюфтенца/бургери и ги нареждате в тавичка върху хартия за печене.Слагате в хладилника за около час.
В тиган или тенджера наливате малко олио.Дори да са с незалепващо покритие,пак трябва да има.Изпържвате бургерите и ги нареждате върху хартия да попие мазнината.
Сервирането вече е по лично желание.Дали като бургери в хлебче или само като кюфтенца.
Гарнитурите също оставям на вашия вкус.
Мисля да ги изпробвам и печени на фурна и когато това стане,първи ще разберете :)




Ако рецептите,които споделям ви допадат и историите,които разказвам ви харесват,заповядайте и във Фейсбук страничката на блога:

Няма коментари:

Публикуване на коментар