Страници

събота, 14 декември 2019 г.

Виенски ябълков щрудел, който не е ходил до Виена

 

   Понякога си мисля, че съм бунтар-кулинар.Как веднъж пък не се придържах към дадена рецепта.Дори да използвам дадените продукти, аз ги слагам в обратен ред.Какво да ви кажа, винаги трябва да става както на мен ми идва отвътре,че трябва да е една рецепта.Затова и когато си харесах тази рецепта за щрудел, пак не спазих реда на продуктите, да не говорим за тестото.Него пък съвсем го зарязах и използвах готови кори.Но като прочетох, че трябва така да се разточи, че да се виждали шарките на кърпата под него, до там бях.За тези от вас, които обичат да месят да си направят маслено тесто.За останалите, знайте, че използвах одрински кори.Ама не онези от Одрин, ами българските наречени така.Правоъгълните.Аз тях най-много си ги уважавам и ето, че за пореден път не ме разочароваха.


   Нямам идея защо са го нарекли този щрудел виенски и дали виенчани изобщо са го виждали, но като човек, който не обича особено плодове в сладкиши, освен ако не са изцяло прикрити ( като кекса с настъргани ябълки например), мрази орехи  в сладкиши ( освен когато не са смелени добре), за този сладкиш в който плънката е ароматна и карамелена, а ядките са бадеми, възкликнах само едно: wunderbar !!! Дори вече замислям да направя на близки приятели като сладък подарък от мен.


Какво използвах за един щрудел:

една одринска кора
/или две обикновени, ако нямате/
четири средно големи ябълки
три супени лъжици кафява захар
две супени лъжици галета
три супени лъжици масло ( две за плънката и една за намазване на кората)
супена (равна) лъжица канела
две супени лъжици натрошени бадеми
две супени лъжици тъмни стафиди
пудра захар за поръсване на готовия щрудел



  • Нарязах бадемите на парченца.Същото се случи и със стафидите, които ако са ви много сухи може да накиснете за десетина минути в топла вода.
  • Нарязах ябълките на тънки резени.
  • В тенджерка сложих двете лъжици масло, галетата и разбърках.
  • Прибавих ябълките и ги поръсих с кафявата захар.Добавих и натрошените бадеми.
  • Като започнаха да потъмняват от карамелизирането ги махнах от котлона.
  • Намазах кората с масло.Сложих плънката по цялата повърхност.Канелата я поръсих тук, а не я сложих в плънката при приготвянето й.
  • Двата края прегънах навътре за да са подпъхнати краищата и завих на руло.
  • В тавичка сложих хартия за печене и поставих рулото със свободния край от долната страна.
  • Пекох около 15 минути колкото да започне да порозовява кората.
  • Взимате в една купичка вода и като извадите тавичката със щрудела, напръсквате около него.Не върху, а около и виждате как капките веднага започват да се изпаряват.
  • Бързо покривате с хартия и отгоре кърпа.Така щрудела ще омекне без да се навлажни.Правя това, защото не обичам да ми хрупат корите и да се разпиляват по цялата чиния.Искам си ги изядени всичките.
  • В оригинала намазват с масло и отгоре, но аз си го спестих.Ако обаче искате, действайте смело.
  • По мое лично мнение този щрудел се яде леко топъл, поръсен обилно с пудра захар.Не че е лош студен, но леко топличък с кафето беше разкошен.





Още сладкиши с ябълки в блога, които може би ще ви харесах, както се харесаха та доста фенове на ябълките, които познавам:






Докато поръсвах щрудела с пудра захар си помислих, че не съм ви споделяла за един трик как пудрата ми захар винаги ухае на ванилия и оснен това винаги зная къде са ми пакетчетата с ванилия.








Няма коментари:

Публикуване на коментар