Страници

четвъртък, 5 декември 2019 г.

Зимна пърженица / месо с туршия на тиган/

   Имам си в блога лятна пърженица, защо да нямам и зимна.Пърженица ли е, бърканица ли е, вие си решете, но като всяко нещо с месце на тиган е много вкусно.На мен ми е вкусно, особено в студен ден като се прибера следобед, когато обяда е минал, вечерята е далече.Ха! Сега като го написах се сетих, че и английския чай в пет часа е възникнал точно поради същата причина, да се подкрепят англичаните докато дойде вечерята.При мен не се получава точно така, при мен си е обядовечеря най-често.
   Но да не ви занимавам повече с това кога, как и защо обядвам и вечерям, ами да ви го разказвам това ястие и ако ви харесва да вземете да си го направите.




Какво използвах:

туршия, от модела на царските т.е. да не е само солено-кисела, ами както се казва и да сладни
/камба, морков, карфиол, зеле, чушки, скилидки чесън, зелен домат/
парче праз
свинско месо

яйца по желание

чубрица
черен пипер

Става ви ясно, че в една такава бърканица точни количества не може да има.
Всичко е на око и колкото ви се иска според това колко сте гладни.

Ако си нямате царска туршия, не виждам причина да не използвате и обикновена, но някак си на мен ми харесва повече със сладко-киселата


  • Нарязвате месото и туршията на еднакви парчета, лентички, жулиени и т.нат., а праза на кръгчета
  • В тиган слагате първо месото.Ако е шарено оставете да пусне мазнината си, ако обаче е по-сухо и започне да ви залепва, налейте си олио.Някой може да реши да сложи и бекон тук, ако месото му е по-сухо.Няма да възразя, но само ако е суров.Пушен и изобщо обработен ще добави излишна сол.
  • Готовото месо го вадите и в мазнината изсипвате туршията и праза.Ако няма достатъчно мазнина, капнете олио.
  • Аз обичам да ми е хрупкава и запържвам минута-две най-много.
  • Връщаме месото, поръсвате с добре стрита чубрица (трябва ви аромат, но не и да я усещате, тъй като тя не се готви много), черен пипер и разбъркваме няколко пъти.
  • Единствената причина поради ,която разделям пърженето е, че искам да стане бързо цялата работа и туршията да не стегне месото.
  • В този момент имате страхотно ястие, което аз предпочитам до тук.Но ако искате да стане още по-хранително, искате да стане повече или пък просто обичате да има яйца, чукнете едно две, но не прекалявайте.Не го правете яйца с туршия.
  • Горещо от тигана, ако е само за вас и с вилица в едната ръка и с филия хляб в другата. Божествено, по нашенски с аромат на чубрица






Рецептата за гореспоменатата лятна пърженица:





2 коментара: