Страници

понеделник, 16 септември 2019 г.

Last minute Greece...Солун, Метеора, Едеса

Много е трудно така да се наредят нещата, че една компания от няколко човека да постигне пълно разбирателство относно това как да прекара заедно три почивни дни през септември.Уж посоката е избрана, но един иска на едно място, друг да не пропусне второ, трети не иска да шофира дълго разстояние.С увещаване и почерпки най-накрая в последната минута постигнахме съгласие и потеглихме.
   Първа спирка Солун.В Солун се изтърсихме точно по обедно време и въпреки, че бяхме настроили носовете си да надушат храна, първо разгледахме най-известната църква в Солун, а именно Св.Димитър.Първото впечатления от нея е, че е някаква нова църква.Обаче ако се разтърсите по стените и колоните ще откриете много стари стенописи, които всъщност са много по-интересни.Разгледахме, някои си сложиха миро на челото ( много интересно беше оставена една огромна купа и клечки за уши до нея.Миросване на самообслужване), други си наляха светена вода от чешмата в църквата, трети си написаха имената да ги споменат за здраве. Общо взето пълна програма за една гръцка църква.
   Площада през нея също е много красив, но в горещото време една ли някой му обърна внимание.Тръгнахме към морето, щракнахме още някоя старина по улиците, минахме покрай Аристотел и го погъделичкахме по палеца, уж за мъдрост и се озовахме на крайбрежната улица.Две цели си имахме, освен яденето разбира се.Първата е Бялата кула, втората да се повозим на корабче в морето.В пресечката точно срещу кулата на един ъгъл има гироси.Бяхме ги опитвали при първото ни идване в Солун преди много години и понеже имаше стомаси, които не можеха да чакат повече, решихме да свършим с това задължение.Толкова солени гироси през живота си не бях яла.Мисля си, че някой беше изтървал солта в подправката с която ръсят месото и картофките.Добре, че имаше домат, иначе буквално ми се насълзиха очите от сол.
   Нахранени и осолени се насочихме към корабчетата.Те са без билет.Билетът се изразява в консумацията на нещо, което не може да е под пет евро.В нашия случай билета ни беше под формата на фрапе за шест евро, както между другото и всичко останало беше по толкова.За половин час навлизате в морето и правите една обиколка.
   След корабчето се разходихме в крайбрежния парк, хванахме тен, хванахме чадърчета от така познатата на всички чадърена композиция.Бялата кула неизвестно защо беше затворена целия ден, така че не можахме да влезем в музея, който се помещава в нея.

Чао Солун и потегляне към мястото за нощувки, селището Лептокария.Спокойно курортно място, което реално виждахме само вечер и рано сутрин.Но пък какви два изгрева видяхме, просто уникални.

Втора спирка.Метеорите.Наричат ги осмото чудо на света.Всъщност, дори само гърците да си ги наричат така, този път може и да се съглася с тях, защото това място е наистина уникално.И като природа във вид на тези извисяващи се стръмни скали и като постройки във вид на тези манастири кацнали на върха им.Поради една или друга причина, най вече свързани с бавното предвижване на място, напредващото време и работното време на тези манастири успяхме да разгледаме само два, с което общо от предишно идване тук ми стават три.Така че имам да ходя още веднъж там.

На връщане кратка спирка до Изворите на Афродита.Казват, че ако пиеш от тази кристално чиста вода и си гарантираш вечна младост и красота.Доколкото разбрах в последствие, много хора още чакат този ефект.Освен вода, на мястото има параклис, но имаше сватба и беше доста претъпкано с народ там, затова само хвърлих едно око без да снимам.Тесен проход в скалите пък отвежда към самия извор.Ако минеш през него, това пък ти гарантирало целомъдрие.Малко ги бъркаха думите мъдрост и целомъдрие, но както и да е.Ако поне млади се запазим, другото ще го преживеем.

Обратно към дома.За повечето от вас Гърция е в задния двор и отиването и връщането е като лека разходка.На мен обаче ми се събират доста километри и ако искахме на другия ден да сме в на работа, трябваше да тръгнем навреме и да не се отклоняваме много. Затова и последната спирка беше само една.Едеса.В миналото този град се е наричал град Воден.Името подсказва, че най-голямата забележителност на това място е именно водата.В града има и останки от крепост, но те някак остават настрани от туристическия път, освен ако не сте отишли за повече време там.Та главния герой на този град е един водопад.Ама тя като шурнала тази вода, та пръска надалече.Което в горещия ден беше много приятно.Около цялото водно пространство има парк с по малки водопади и течаща вода.Има нещо като стара мелница и малък музей към нея.Естествено заведения и още по естествено стотина сувенирници.Но където и да се въртите големия водопад ще ви привлича най-много.Тръгвате от горната му част, слизате няколко нива надолу по стълби и може да се озовете точно срещу него.Там обаче сериозно може да се намокрите, освен това е много кално и затова освен към водопада поглеждайте и в краката си.
   Страхотно е, че са направили място където да застанете зад водопада и падащата вода ви проглушава ушите, но е много красиво.Гледките от всяко ниво на парка също са впечатляващи.И за да не е само това, срещу 50 цента може да разгледате една малка, но много симпатична пещера в скалите точно зад големия водопад.В пещерата си има всичко, което една уважаваща себе си пещера може да има.Причудливи форми, извивки загладени от водата и даже сталактони, между които може да се снимате.Пещерата е много добре осветена и снимките стават доста добри.

И накрая, но не по значение е храната.Наистина разбирам защо има хора, които ходят там само да си хапнат вкусно.Голямо тъпкане с калмари и октоподи падна.За броя гръцки салати да не говорим.И сувлаки опитах и риби опитах.

За предишното ми посещение до Метеора съм Ви разказвала:

ДО МЕТЕОРА И ОБРАТНО НА ЗЕМЯТА

Последната разходка до Гърция:

НАШАТА ГОЛЯМА ГРЪЦКА НЕДЕЛНА РАЗХОДКА: Комотини, Порто Лагос

Един ден на карнавал:

НА КАРНАВАЛ В КСАНТИ

Една нова година на остров Корфу:

КОРФУ, ЗАРАДИ ЕДНАТА КНИГА

1. Светле,
    Извора на Афродита е Едеса не съм посещавала, но Метеора и Солун посетих веднъж.Имам памук от Св.мощи на Св.Димитър Солунски и църквата там е много красива и старинна.А Метеорите са уникално място с толкова красива природа.Иска ми се дори още веднъж да ги посетя.Чудесни снимки си направила.Насладих се с удоволствие.
    Поздрави сърдечни !

Отговори
    1. Ели, аз рядко ходя на едно място за повече пъти, най вече защото искам да видя колкото се може повече, но не съжалявам че посетих Метеорите за втори път.Наистина уникално място.