Страници

вторник, 2 април 2019 г.

Агнешки книжен кебап от старата готварска книга




   Ще разберете защо е книжен този кебап по начина му на приготвяне.Кой го е измислил и защо, не зная и какво го е подтикнало да го слага в хартия, също не е ясно.Но се радвам, че го е направил, а после някой описал в любимата ми стара готварска книжка, която ползвам често за вдъхновение.Правя го този кебап много отдавна и най-малко веднъж през пролетта всяка година.Защото други хора може и да не го обичат, но аз ако има начин мога само агнешко да хапвам и чат пак по някое кюфте от други меса.А както става крехко и ароматно специално по тази рецепта, мога всяка седмица да го правя, но хайде все гледам да има разнообразие за всички.


   Преди години имаше много хубави кулинарни сайтове, където човек можеше да си предложи рецептата на широката публика.Времето преди блоговете.Ето къде съм публикувала тази рецепта:




   Тази рецепта си е пролетна рецепта, въпреки че и агнешко и зелени зеленчуци има през цялата година, но друго си е да се приготви в точния сезон с току що откъснати от български ръце зелении и купени от мен от пазара.
   Пролетният пазар е едно вълшебно място.Прелива от всички нюанси на зеленото и поне аз не мога да устоя и си купувам от всичко, че и по много.А когато се прибера в къщи изведнъж се замислям, че зелениите е добре да се приготвят веднага, а аз имам купени като за половин квартал.А в този кебап може да слагате колкото си искате зелено и затова го обичам толкова.Колкото повече, толкова по-добре.И това важи и за месото.
 Месото за този кебап беше от задно бутче, което ми нарязаха на порции в месарницата.Парчетата с кокала приготвих на фаворита ми тази пролет, горския кебап, а за този си оставих останалите, които нарязах на още по-ситни хапки.



 С една част от зелениите приготвих ----- >  Постни сармички от лапад
 

   От пресния гюзум/джоджен сложих в  ---- > Агнешки горски / полски кебап


   А останалото тук:



   Останалата част си я бях замислила за този книжен кебап.Време е и той да заеме мястото си в блога.



Какво е необходимо:

агнешко месо - около половин килограм
две връзки пресен лук
джоджен/гюзум - листенца от половин връзка или пълна чаена лъжичка сух, ако нямате в момента от другия
връзка магданоз
една кафяна чашка олио и даже още малко
сол

бяло вино / около 200 ml, което за мен е две трети чаена чаша/
люти чушки / по оригиналната рецепта/

В оригинала се слага бяло вино около една чаена чаша, но аз не винаги го слагам.Като че ли ми харесва месото само да е овкусено от лука, чесъна и подправките.

Люти чушки никога не съм слагала, защото не всички обичат пикантно.Според мен целия вкус ще се промени прекалено много, но да знаете, че по оригинал има и такава лютива съставка.

Ако обичате и пресния чесън, може да нарежете и някой стрък вътре.Какво като го няма в оригиналната рецепта.



  • Нарязваме агнешкото месо на хапки.Внимавайте да няма части от кокалите, да не стане някоя зъболекарска беля в последствие.
  • Нарязвате зеления лук и зелените подправки на едро, защото ястието ще се пече доста време и не искаме да излязат на каша от фурната.
  • Смесвате месото, лука и зелените подправки с олиото.Поръсвате със сол и разбърквате добре.
  • В съд за печене слагате голямо парче хартия за печене и изсипвате месото в нея.Ако слагаме бялото вино, тук е момента да го налеем отгоре.Поръсвам и с още малко олио.По желание може да наредите бучки масло отгоре.
  • Запечатвате като пакет.
  • Наливате една чаша вода около пакета и слагате в загрята на 190-200 градуса, при мен е включен и вентилатора и печете час и половина.

   Ако се притеснявате че пакета ще се отвори, сложете отгоре огнеупорен капак.Аз слагам капака на един от малките ми йенски съдове.Колкото да притиска краищата.
    Може да завържете с телче или от вързалките, които слагат към пликовете за печене на пиле.
А ако искате още по-голяма сигурност, щракнете с телбода.Само запомнете добре колко и къде слагате, че да не стане някой да прекали с желязото в порцията си.Като при операция пребройте телчетата преди и след.





Още рецепти с агнешко месо:

Готвено с агнешко

Агнешка дробсарма и супа

Агнешко с лук и чесън




За още рецепти и истории, заповядайте и във Фейсбук страничката на блога:

https://www.facebook.com/zakakvotoidae/













Няма коментари:

Публикуване на коментар