Страници

сряда, 6 ноември 2019 г.

Чуден кекс с грис и сладко за разкош

     Този кекс го видях преди известно време в една Фейсбук страничка и изглеждаше толкова пухкав и апетитен, че нямаше как да не го опитам.Набързо реших кой ще ми помага в изяждането и го пробвах.Оттогава го правя три пъти вече и винаги много го харесват.Ама то има и защо, много добре се получава.
   Страничката, откъдето взех идеята: Ekaterina's cookbook.Това момиче е пълно със страхотни импровизации.Той и кекса не го приготвя винаги по абсолютно един и същ начин, но на мен ми трябваше нещо за начало, някаква основа откъм продукти за да приготвя и моя вариант.
   И понеже се получаваше толкова добре всеки път на третия вече ви го снимах и ви го показвам.Тъмно не тъмно, набързо сниман, но нека и други му се радват и опитат.




Какво използвах аз:

чаена чаша брашно
чаена чаша грис (пшеничен)
две трети чаена чаша захар
(първия път сложих цяла, но със сладкото което се слага в кекса ми дойде в повече,затова си преценете колко сладко обичате)
чаена чаша кисело мляко
чаена равна лъжичка сода
две големи яйца (или три малки)
две супени лъжици олио
пакетче ванилия или чаена лъжичка бурбонска ванилена захар

сладко
пудра захар
олио за намазване на съда за печене

чаената ми чаша е с вместимост 200ml



Нищо сложно няма в този кекс, приготвяте го по стандартния начин.
Само дето има грис в него, а аз преди не бях използвала в кекс.
И сода, която малко ме смути, но с това количество не се усеща като нещо неприятно.
Кекса и трите пъти го приготвях в различни по големина тавички.Най ми хареса в тавичката с диаметър 20см.
В оригинала се използваше кефир, но аз нямам затова използвах доброто старо кисело мляко

  • Разбивате яйцата със захарта.
  • Прибавяте олиото.
  • Прибавяте гриса и брашното и само разбърквате.
  • Отмервате си чаша кисело мляко и го разбърквате със содата.
  • Добавяте го към сместа, поръсвате и ванилията и разбърквате хубава гладка кексова смес.
  • Намазвате с олио тавичка или съд за печене, поръсвате с брашно, изтупвате хубаво излишното и изливате кексовата смес.
  • С лъжица взимате от сладкото, което сте си избрали и поръсвате отгоре само на места.
  • Пекох на 190 градуса 25 минути в тавичката с диаметър 20см и повече в друга по-малка където се получи разбира се по-висок.
  • Проверявате с клечка и когато излиза чиста, готов е.
  • Оставяте малко да се охлади, поръсвате с пудра захар и нарязвате.








6 коментара:

  1. Светле,
    чудесен кекс се е получил.От толкова малка форма обаче сигурно се получават и малко на брой парчета.Имам кръгла и продълговата форма за кекс.По - големи форми са и ще изпробвам 11/2 доза да направя.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели, количествата винаги са ми притеснение в една рецепта.Аз приготвям малки количества и се надявам,че на всички които увеличават, защото са повече хора им се получава по същия начин и добре както ми се иска.Общо взето досега всички, които правят големи дози ми пишат, че са доволни от резултата.Надявам се и при теб да е така.Поздрави!

      Изтриване
  2. Направих го по Вашата рецепта, само добавих нарязана ябълка и канела. Благодаря много!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието.Интересно сте го решили с добавките, така се раждат новите рецепти :) Поздрави!

      Изтриване
  3. Сместта стана много гъста, нищо не се получи

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съжалявам, че не ви се е получило.В случаи когато стане гъста смес, аз обикновено добавям малко вода, но дори с гъста смес би трябвало да се получи, няма да е много пухкав евентуално

      Изтриване