Страници

събота, 9 юли 2022 г.

Фокача с маслини, чери доматчета и розмарин

 

     Мисля, че за първи път в живота ми направих фокача както трябва.В блога имам няколко рецепти, включително и на такава фокача, но явно само съм си мислела, че съм правила фокача докато не видях едно клипче на една италианка, която за няколко секунди ме "светна" за нещата.И те се получиха.И се получиха с минимални усилия, точно както ми харесва.Затова с най-голямо удоволствие си отрязах едно голямо парче и си го хапнах, пък където ще да ми се залепва.Аз съм страшно доволна от мене си и нямах търпение да ви разкажа.


   По мое скромно мнение когато комбинирате домати, маслини и розмарин върху хляб, получавате нещо супер ароматно и вкусно и поради тази причина  много ми харесва тези вкусове и аромати да бъдат в една фокача.Защото в нея голямо участие има зехтина и може да си представите колко добре се комбинира всичко накрая.
   Нарочно ви посочвам големината на моята тавичка за да видите, че от едни сравнително малки количества, се получава доста висока фокача и това се дължи на тези прекрасни шупли, които се образуваха.





Какво използвах:

Тавичка - диаметър 23 см, височина 5 см


две чаши брашно /вместимост 150 ml/

една чаша вода

чаена лъжичка суха мая

чаена лъжичка сол

половин чаша зехтин (може да се наложи още малко)

чери доматчета

натурални маслини без костилки




Ето как станаха нещата:

  • В купа изсипах едната чаша брашно с половината чаша вода и разбърках.
  • Поръсих маята.Разбърках.
  • Добавих останалото брашно.Разбърках.
  • Добавих останалата вода.Разбърках.
  • Посолих.Разбърках.
  • Сложих половината зехтин, т.е. четвърт чаша.
  • Разбърках тестото, което не трябва да се стане на топка както при хляб.Трябва ви лепкаво тесто.Поради тази причина, ако случайно сте изтървали повече брашно или се е получито по-стегнало добавете малко вода и малко зехтин и бъркайте.
  • Оставяте да втаса двейсетина минути.Не е необходимо да се удвоява обема.
  • Намазнявате си ръката със зехтин или пък шпатула, ако не ви се цапа.
  • Разбърквате, раздърпвате, подхващате края и обръщате към средата.С една дума го поразмесвате.
  • Отоново оставяте за двайсетина минути.
  • Намазнявате си тавичка.
  • Изсипвате тестото вътре като го раздърпвате да заеме съда и оставяте отново двейсетина минути.
  • Поръсвате със зехтин.
  • С пръсти започвате да го ръчкате буквално тестото, така че да стане на дупки.Тук усещате буквално как се образуват празни балончета с въздух.
  • Нареждате черитата и маслините като хубаво ги притискате.Ако маслините ви имат течност ги подсушете с хартия.по същия начин ако сте решили черитата да са на половинки, подсушете краищата.
  • Поръсвате с розмарин отгоре.
  • Загрявате фурната и докато тя се загрява, фокачата ще се надигне още малко.
  • Пече се на 190 градуса до готовност
  • Като извадите фокачата намазвате или напръсквате отново със зехтин.
  • Покривате и оставяте да поизстине.
  • Количествата черита и маслини са колкото искате и колкото може да сложите, като аз следващия път ще сложа повече.




Няма коментари:

Публикуване на коментар