Страници

вторник, 26 юли 2022 г.

Лятна яхния


     За тази рецепта принос има майка ми.На връщане от една планинска почивка с това ме посрещна и каза, че първия път просто слагала каквото намери, а следващите дни повтаряла и повтаряла.Разказа ми я подробно, аз си снимах чинията и ще ви я разкажа и на вас.Като цяло ястието си е познато на всички, но заради подправките си позволих да я направя авторска рецепта, а и майка се зарадва.



Автор: Мира Иванова

Снимки и изяла яхнията: Светлина Иванова



Какво е необходимо:


Малка глава лук

Червена чушка

Зелена чушка

Три скилидки чесън

Домат нарязан на кубчета


Червен пипер

Сол

Брашно супена лъжица

Магданоз - около две супени лъжици ситно нарязан

Кервиз - само няколко листа, също нарязани

Щипка сух босилек 

Щипка сух риган 

Две супени лъжици олио



  • Задушава лука нарязан на ситно в малко вода.Майка ми никога не пържи, покрай нея така съм свикнала и аз.Задушаваме или във вода и после слагаме мазнината или смесваме заедно вода и мазнина.
  • Две лъжици олио и разбърква
  • Чушките нарязва на кубчета и ги прибавя
  • Когато омекнат прибавя домата нарязан на ситно
  • Прибавя и подправките, скилидките чесън намачкани.
  • Поръсва с червен пипер, супена лъжица брашно.
  • Залива с вода за две порции, като тук решава колко да течна яхнията.
  • Оставя на слаб огън да се готви до готовност
  • Като постна яхния не се яде гореща.Може да се поръси със зехтин отгоре.





1 коментар:

  1. Това ястие е типично за лятото.Правеше го баба ми и то много често.Даже сме го консервирали и за зимата.Казвахме му " Готово ястие ".Прекрасно е и твоето, Светле.
    Бъдете здрави, спорна седмица !

    ОтговорИзтриване