Страници

петък, 17 юни 2022 г.

Сладкиш с овесени ядки и череши

 

   Може да го наречем и овесени барчета с череши, но мен ако питате това нещо се яде с лъжица.
   Да , аз го нарязах на барчета-пастички, но ако не държите на презентацията може да си го загребете с лъжица.
   Странното на този дерт обаче е, че се предполага да е изстуден, той обаче е страшно вкусен и топъл.Нищо, че има млечен крем, че и плодове, много ми хареса топъл.



   Веднага си посочвам и откъде дойде идеята, защото аз много държа на това, нищо че често виждам мои рецепти просто преписани или пък споменато само моето име, без конкретна връзка с блога и рецептата.Както ще видите използвах само някои съставки от оригинала и получих съвсем различна рецепта, но все пак държа да знаете, а може и повече да ви хареса оригинала:

https://www.homecookingadventure.com/raspberry-yogurt-bars/




Какво използвах аз:


чаена чаша овесени ядки ( чаша с вместимост 250 ml)

половин чаена чаша нерафинирана захар (Мусковадо) - използвах такава не по диетични причини, а защото придава страхотен и вкус и аромат 

Допълнение: споделихте ми, че на някои от вас е било прекалено сладко, затова сложете половината, опитайте от сместа и си я нагласете на сладост

60 грама масло

две супени лъжици оризово брашно ( аз просто исках да използвам едни остатъци, затова ако янмате сложете обикновено пшенично)

1 ч.л. бакпулвер

пакетче бурбонска ванилена захар или само ванилия или екстракт от ванилия

(но нека има този аромат)

пакетче лимонови корички (използвам тези на д-р Йоткер, че са супер ароматни), но ако нямате настържете си лимонена кора


една малка кофичка заквасена сметана 200 грама

една супена лъжица кисело мляко

супена лъжица натурално пшенично нишесте


череши без костилки 



Малко уточнения: 

  • Получих шест не много големи парчета, но достатъчни като една порция всяко.
  • Можеше да сложа повече масло за да стегне още повече и да се реже наистина на твърди парчета, но аз все пак реших че няма нужда да го натоварвам с повече.Стана меко, но не мазно.Но, ако не ви притеснява маслото, сложете повече, хубаво да се разнесе в сместта
  • В оригнала използват гръцко мляко, т.е. гъст йогурт, но аз не харесвам такова и използвах заквасена сметана, по свежо ми се получава така.
  • Не слагам захар в млечната смес като в оригинала.Повярвайте, отхапвайки няма да усетите, захарта в овесената смес е достъчна, а имаме и плодове.
  • Използвайте много добре узрели череши.

Пристъпваме към приготвянето:

  • В купа смесих овесените ядки с брашното, разтопеното масло, захарта, бакпулвера и ароматите.С ръце най-добре или лъжица размесете добре, така че маслото да е навсякъде, нищо че е малко като количество.
  • В тавичка сложих хартия за печене, но по добре е без нея, пак ще си нарежете парчетата или ще загребвате с лъжица.
  • Сложих две трети от сместа и хубаво притиснах.
  • Смесих заквасената сметана с киселото мляко и нишестето.Не слагам захар в тази смес!
  • Изсипах млечната смес върху основата и отгоре наредих черешите.Да не забравите да им махнете костилките!
  • Отгоре изсипах останалата смес като притиснах, но съвсем леко с лъжица.
  • Пекох на 190 градуса докато ядките потъмнеят и получат загар което при мен беше почти 40 минути.
  • Охладете и нарежете.
  • Както споделих по-горе въпреки, че се очаква да е по-вкусно студено и леко топло ми хареса много.






Няма коментари:

Публикуване на коментар