Страници

петък, 28 януари 2022 г.

Солен кекс с ким, сирене и кашкавал

    


    Ако се учудвате защо в името на този кекс стои първо поръската, то е защото много дълго си търсих семена от ким и затова им отдавам тази чест.Защото това е един аромат от детството ми, който свързвам с едни соленки.Засега не ми се получават, все още напасвам рецептата за да се получи онази, която помня, но това не пречи да използвам аромата на ким тук и там.Днес е в кекс и повярвайте, стана фантастично ароматен, освен че е сочен и вкусен.Защото аз обичам солените кексове да са ми сочни с леко хрупкава коричка.Ако и вие ги обичате така, този кекс ще ви хареса.


   Причината моите кексове да стават ниски, е че не правя голямо количество смес. Тъй като аз не обичам да остава храна особено тестяна, искам всичко да се изяде прясно и топло, съм напаснала това количество като достатъчно. Но формата ми е голяма и затова така.

Какво използвах / кекс за трима/:

Две яйца
Пет супени лъжици олио
Чаша (200ml) кисело мляко с чаена лъжичка бакпулвер и половин чаена лъжичка сода
Чаша и половина (същата чаша) брашно, щипка сол
80-100 грама сирене
60 грама кашкавал
Ким за поръсване


  • Включвате си фурната на 190 градуса.
  • В киселото мляко слагате бакпулвера и содата.
  • Разбивате си яйцата с тел, няма нужда от миксер, освен ако не си го обичате и се радвате да се видите.
  • Добавяте олиото.Добавяте шупналото кисело мляко.
  • Разбърквате със шпатула и прибавяте брашното.
  • Разбърквате отново и прибавяте натрошеното сирене и нарязан на кубчета кашкавал.
  • Тъй като аз се сетих за кима чак когато сложих сместта във формата, поръсих отгоре, но вие можете да го сложите и вътре.
  • Намазнявате и набрашнявате формата за печене.Колкото добре набрашните, толкова и изтупайте излишното брашно.
  • Изливате кексовата смес и печете около 40 минути, като на 30тата проверете с нож или шиш.






Няма коментари:

Публикуване на коментар