Страници

четвъртък, 18 юли 2019 г.

Сладкиш с хрупкава кокосова коричка

 

   Преди много време го видях този сладкиш и ми хареса как изглежда.Аз обичам сочни сладкиши, но пък в този има кокос, а аз много обичам да използвам кокосови стърготини.Другото, което ме притесни в сладкиша беше отсъствието на бакпулвер, а на мен някак ми е никак без бакпулвер.Въртеше ми се идеята, че може да е забравен, но пък да го забравят и в описанието на продуктите и в описанието на рецептата, не ми се вярваше.И в един летен следобед, останала със свободно време и включена фурна, се сетих за него и реших, че все ще намеря кой да го изяде, ако не ми хареса.Той взе, че ми хареса и за три дена си го изядох съвсем самостоятелно с кафето.


Какво използвах:

три яйца плюс един белтък
чаена чаша захар
чаена чаша брашно
ванилия

За кокосовата заливка:
жълтък
100 грама масло
половин чаена чаша захар
една чаена чаша кокосови стърготини
ванилия


  • Разбиваме добре яйцата плюс белтъка със захарта.Добавяме брашното и ванилията.
  • Готовата смес изсипваме в съд за печене покрит с хартия за печене, моят е тясна тавичка както се вижда по снимката.
  • Печем на 190 гладуса около 20 минути.Сладкишът е малък, а и ще се допича.Затова го проверете и ако е изпечен, го изваждате от фурната.
  • Докато сладкишът се пече разбърквате добре разтопено масло, захар, ванилия и кокосови стърготини.Заливате горещия сладкиш и връщате за не повече от пет минути във фурната само на горен реотан.
  • Не се заблуждавайте, че горната част ви изглежда течна, това е масло и няма как във фурната да стегне.А има опасност да препечете сладкиша.
  • Изваждате и оставяте да се охлади.Може да поръсите с още стърготини, ако обичате.
  • Без бакпулвер сладкишът е по-плътен, но пък хрупкавата маслена коричка е страхотна.


Сладкишът е приготвен по тази рецепта:
https://www.kaksepravibg.com/kak-se-pravi-kokosov-sladkish/


Други сладкиши в блога, които може би ще ви харесат:

Маслен кейк с боровинки

Ягодово изкушение

Кекс с череши

А ако обичате кокосовият вкус, опитайте моите 

Кокосови палачинки




Ако историите, които разказвам попътно и рецептите, които споделям от моята кухня Ви харесват, ще съм ви благодарна , ако споделяте и коментирате.


Заповядайте и във фейсбук страничката на блога:

https://www.facebook.com/zakakvotoidae/






Няма коментари:

Публикуване на коментар