Страници

четвъртък, 28 март 2019 г.

Риба с лимонено-маслен сос на тиган

 


За човек, който не обича особено риба съм събрала няколко рецепти с различни модели рибоци, което за мен не е никак малко.И всичките са приготвяни многократно, защото някак си се опитвам поне веднъж седмично да има в менюто ми риба.Надявам се, някои, а защо не и всичките рецепти да ги опитате и да ми споделите дали са ви харесали.

   Сьомга приготвям най често или само печена с лимон или със зеленчуци.Откакто стана много модерна тази риба от време на време купувам и от нея.На мен лично ми е тежка, затова някак си със зеленчуците като че ли ми се получава най-добра на вкус:


   Най-традиционната за нашите ширини рибка, особено за сухоземен град като моя е разбира се добрия стар шаран, който напоследък приготвям на грил-тигана с различни сосове и салати и по-рядко на плакия.Плакията ми е най-вкусна през зимата, но през останалото време, ако ще е шаран, на тиган ще е.


   Но може би от всички риби най-много обичам пъстървата.Тя ми е най-лека на вкус, няма онзи тежък вкус и аромат на скумрията например.Не ми е мазна като шарана и като сьомгата.Затова и тепърва мисля да разнообразя рецептите ми с нея.



 Да си дойдем обаче на днешната рецепта.

  Тази рецепта за пръв път я приготвих с паламуд.Имахме морски хора на гости и те ни донесоха една риба.Само че с една риба какво по напред и нали съм си експериментатор, помня че половината направих по този начин, а другата по друг.Тъй като не помня другия, а този приготвям от време на време, ясно е кой вариант е бил по-вкусен.
   Рецептата основно я приготвям с пъстърва, но една приятелка ми сподели, че е опитала със скумрия и много са я харесали.Затова в заглавието на рецептата не уточнявам рибата, но все пак имайте предвид, че трябва да е подходяща за тиган и да може да се обръща, което автоматично изключва белите риби, на които аз така или иначе не съм фен.



Какво ви е необходимо, освен тиган:

пъстърва
две пълни супени лъжици масло
две супени лъжици нарязан магданоз 
нарязан на тънки резени половин лимон
сол
малко олио за намазване на тигана



Това ви трябва за една средно голяма пъстърва, която разделям на две и почиствам от средната кост и малките странични костици.Средната кост буквално я издърпвам като внимавам да не хвана и част от месото, а страничните ги събирам с вилица, като я прокарвам отгоре.
  • Загрявам тигана и въпреки, че е незалепващ го намазвам с олио.Не наливам, а си потапям парче кухненска хартия в олио и само омазвам тигана.
  • Слагам рибата да се пече с кожата от долната страна.Ръся отгоре със сол.
  • След минута-две, зависи от дебелината на рибата обръщам.
  • Намалявам котлона докрай.
  • Рибите е добре да са разделени в тигана за да има място да направим така наречения ни сос.
  • Слагам между тях маслото, веднага нареждам резените лимон и поръсвам с магданоза.
  • Притискам лимона така че да излезе сока.
  • Разклащам тигана за да може масления сос да се разнесе навсякъде.
  • Всичко това става страшно бързо и затова е важно котлона да е намален за да имате време да натиснете лимона и да разнесете соса преди маслото да е изгоряло.
  • В момента щом маслото се разтопи, изключвате котлона.Загретият тиган ще довърши нещата.
  • Разбутвате рибата така, че маслото хубаво да попие в нея, а резенчетата лимон или това което е останало слагам отгоре и леко натискам за да може рибта отвсякъде да бъде подкиселена.

  • Вадите рибата, както си е с лимонените резени и всичко което може да оберете от тигана.
  • Лимонените резени може да не ядете, ако не ги обичате или са прекалено дебело нарязани.Важното е да извлечете от тях всичкия сок.
  • По желание може да поръсите с още сол или още лимон.





   Използвам тази статия да ви покажа и една страхотна картофена салата, с която сервирах рибата:

Какво използвах:

сварени в солена вода обелени червени картофи (обожавам ги тези червени картофи)
магданоз
копър
зелената част на пресен лук и чесън
зехтин
лимонов сок / ябълков оцет
червен пипер
сминдух




За още повече споделени рецепти и разказани истории, заповядайте и във фейбук страничката на блога:







Няма коментари:

Публикуване на коментар