Страници

четвъртък, 19 април 2018 г.

Лимонена сьомга върху зеленчуци


   Рецептата за тази сьомга видях в една от брошурите на "Кауфланд",дори си я изрязах,прибрах и забравих.Но както става в повечето случаи докато търсих друго,намерих нея.
   Много пъти съм признавала,че сьомгата не е любимата ми риба,доколкото изобщо рибата ми е любима храна.Тежка ми е и въпреки многото полезности в нея,много рядко купувам.
   Но когато реша,че искам да пробвам някоя рецепта,не ме спира нищо докато не я видя в тавата.
   Нямах намерение да я описвам,само я показах я на моите хора във Фейсбук страничката на блога и до там.Защото аз на тях най-редовно споделям много повече случки и рецепти,отколкото описвам официално в блога.За справка,заповядайте да проверите:



Какво е необходимо:

сьомга - едно парче
зелената част на целината 
лук
морков
тиквичка
лимонов сок,настъргана лимонова кора
зехтин
копър


  • Количествата зеленчуци са по желание.Ако искате да има повече гарнитура,сложете повече.Стават много вкусни самите те,така че нека да има.
  • Нарязваме целината,която добавя много приятен аромат на цялото ястие.Нарязваме лука на едро,тиквичката на шайби,моркова на резени.
  • Задушаваме зеленчуците за съвсем малко време,овкусяваме със сол,лимонов сок и настъргана лимонова кора (не забравяйте добре да измиете лимона преди това,освен ако не е отгледан лично от вас).Нарязан копър.
  • В тавичка слагаме готварска хартия,изсипваме зеленчуците,слагаме рибата,която също посоляваме.По желание може да поръсите със зехтин,но тъй като рибата си има мазнина,може и да не го правите.Отгоре нареждаме резенчета от използвания лимон.
  • Покриваме с фолио и печем поне половин час,като разбира се това зависи от дебелината на парчето сьомга.



Рецептата е изпробвана и с пъстърви:



Няма коментари:

Публикуване на коментар