Страници

неделя, 24 март 2024 г.

Супа с агнешка главичка и зелении

 


   Тази супа трябваше да бъде като вече описаната от мен супа с агнешка главичка

СУПА С АГНЕШКА ГЛАВИЧКА

но поради наличие на разни пролетни зелении в къщи, прибавих и тях и се получи една наистина много богата супа.Дори да нямате различни зелении, ако имате само коприва, става превъзходно.



    В интерес на истината до преди миналата година агнешка главичка аз лично не бях приготвяла.Яла супа с нея, да, но аз да се заема от началото до края, не.Но така се случи, че ми стана интересно и то както винаги се случва, после стана едва ли не редовна супа през цялата пролет.И между другото няма да спра да се учудвам колко месо има в една глава, като имайте предвид, че езика и мозъка си ги ядем отделно.


Какво използвах:

агнешка главичка

(не мога да кажа колко е тежала, но си беше с нормален размер, ако това ви ориентира)

глава стар лук

няколко стръка зелен лук и зелен чесън

супена лъжица сух джоджен

ориз

един домат от консерва

чаена лъжичка червен пипер

супена лъжица олио

една-две супени лъжици нарязан магданоз

коприва, лапад (каквото зелено си имате)


чаена чаша кисело мляко

две супени лъжици брашно

сол и оцет



Признавам си, вида на агнешката главичка не е нещо, което ми харесва, затова бързам да я измия и сложа в тенджерата под налягане без да я гледам много, много.

Варя без сол за около 40 минути.

Сварената главичка (ако прецените, че не е сварена много, варете още, трябва да се разпада иначе ще е трудно обработването ѝ) охлаждам и отделям месото.Както споменах по нагоре, езика го нарязвам  и си го хапвам отделно, мозъка също.Той си е истински деликатес за да го хабя в супата.

В тенджера в малко олио задушавам нарязана глава лук и бялата част на пресен лук и чесън.

След като омекнат добавям малко от бульона и добавям всякакви зелении, нарязана коприва, нарязан лапад, зелената част на пресните лук и чесън, магданоз

Подправям с червен пипер и джоджен.

Заливам с бульона от сварената главичка, като го прецеждам, защото може да има малки костици.

Добавям и още вода, тъй като никога не ми е достатъчен бульона, а продуктите са доста и не се чувства че съм разредила супата.

Посолявам.

Добавям и месото и оставям десетина минути всичко да къкри на слаб котлон.

Накрая застройвам само с кисело мляко и малко брашно.Когато прибавяте застроойка, разбърквате няколко пъти но внимавате да не заври супата

Готовата супа оставям настрана да постои известно време преди сервиране.





Няма коментари:

Публикуване на коментар