Страници

сряда, 6 април 2022 г.

Кебап с лимон

 

      В старата ми готварска книжка тази рецепта я наричат Кебап с гъби, което винаги ми е било странно, след като интересната част от нея всъщност е лимона.А аз даже не слагам и гъби.Ако човек не прочете подборно какво съдържа, като нищо ще я отмине като една от многото рецепти за кебапи, а тя е толкова интересна и вкусна.
     Това е от рецептите, които не изглеждат добре в чиния, но това няма значение.Тя е от тези, с които си накапваш блузата и е възможно да прекалиш с хляба, с който топиш соса.



Какво използвах / за около три порциии /:


300 грама свинско месо

две глави лук

десетина скилидки чесън

домат

чаена лъжичка с връх червен пипер

половин чаена чаша бяло вино

(ако мерите 100ml)

половин лимон

чаена лъжича чубрица

десетина зърна черен пипер

сол на вкус


олио

/ в оригиналната рецепта използват супена лъжица мас/


В оригинала слагат и гъби, така че който иска може да си сложи


сварен ориз или картофено пюре




  • Нарязваме месото на малки хапки.
  • В мазнина (олио или мас) запържваме месото.Буквално само го претъркаляйте в съда ви за готвене да побелее.Но ако обичате пържено, запържете го повече.
  • Нарязвате лука на ситно и го добавяте към месото.Месото си пуска соковете и всичко се задушава.
  • Заливате виното, оставяте минута да кипне.
  • Прибавяте нарязани скилидки чесън, червения пипер, настърган домат ( или ситно нарязан от консерва).Количеството на домата измерено по някакъв начин е около половин чаена чаша.
  • Добавяте чубрицата и нарязан на малки парчета лимона.Лимона е с кората.Лимона ви нека е измит много добре.Ако кората ви е горчива и не я обичате, може да я махнете, но на мен ми харесва тази комбинация от леко горчивата кора и киселия лимон.Ако се притеснявате, че ще се получи много кисело, сложете само няколко парченца.
  • Прибавяте зърната черен пипер
  • Ястието го заливате с топла вода и оставяте да се готви на слаб котлон до готовност.Готовност си означава доброто старо "да остане на мазнина"
  • Ако ястието е рядко, сгъстете с брашно или нишесте по желание.
  • Поднася се със сварен ориз или картофено пюре.Хората предлагат картофено пюре, но на мен винаги кебапите някак по ми вървят със сварен ориз.Като винения кебап например и тъй като това е негова лимонена версия, според мен по-добрия избор е ориза





Няма коментари:

Публикуване на коментар