Страници

петък, 22 ноември 2019 г.

Socca.Нахутени спомени от Южна Франция

   Може би не е много добре да започвам така една рецепта, но моите хора не ги харесаха тези нахутени палачинки.Май са ми прекалено много традиционалисти и за да ги спечеля, първият път трябваше да сложа чубрица за подправка, а аз реших да се потопя докрай в родното място на този плосък хляб и сложих провансалски билки.Ама как само ухаеше кухнята като поръсих с тях, много им разбират главите на моите.Аз ги харесах и си ти хапнах с удоволствие и спомени.
   Сока се хапват най-много в южната част на Франция.Ако сте били в този край със сигурност сте ги опитвали.А ако сте имали късмета да се смесите с тълпата на един фермерски пазар в района, сте видели подвижните пещи, в които майсторите ги пекат.

За един такъв пазар съм ви разказвала:  ---- > На провансалски пазар в Антиб




  Какво е необходимо:

нахутено брашно - чаена чаша
вода - чаена чаша
олио/зехтин - две супени лъжици
сол
подправки, ако искате



Това като количество е за една малка сока, която пекох в тавичка с диаметър 20 см.

Имайте предвид, че това е най-общо казано палачинка, затова не трябва да е дебела, най-много един сантиметър.

Видях рецепти с най-различни импровизации откъм добавки, така че след като опитате основната, може да си измисляте ваши варианти.В едната ми доза има микс от провансалски билки, който ми е много любим за солени кексове.

Имайте предвид, че дори малка като количество, сока-та е доста хранителна.


  • Смесвате нахутеното брашно с водата и разбърквате много добре.
  • Добавяте олио/зехтин, сол и подправки ако искате.
  • Разбърквате и оставяте настрана
  • Задължително трябва да стои тази смес минимум половин час, а някъде пишеха че е добре и повече, дори часове.
  • Моята стоя малко повече от час.
  • Печете в силна фурна 220 градуса като изсипете сместта в тавичка, която може да е намазнена или върху хартия за печене.
  • Печете докато стане златиста.При мен това отне половин час.

  Сокка опитах и в Сент Пол дьо Ванс:














Няма коментари:

Публикуване на коментар