Страници

понеделник, 5 август 2019 г.

Зимнина: мариновани стерилизирани краставички


    Това ми е любимата рецепта за краставички.Имам предвид, че дори да не съм ги правила аз, този вид мариновани или както там ги наричат, са тези, които обичам.Сладко-кисело-солени.Миналата година на Лидъл продаваха един техен модел, който ми беше харесал най-много и купувах непрекъснато.Затова тази година реших да направя отново и аз.То е ясно, че няма да ми стигнат сигурно, но поне да си имам домашни за известно време.


   Рецептата е стара и изпитана в годините, взета от една малка книжка за зимнина на Димитър Мантов.Много полезно книжле между другото, наблъскано е с много и хубави рецепти за всякакви консерви, туршии, сладка и т.нат. А тази рецепта си я харесах, защото е индивидуална за един буркан.Така можеш когато ти се прииска или имаш продукти да си правиш от един до сто и един буркана.


Какво изпозлвам:

две-три резенчета лук
две скилидки чесън разрязани на половинки
зърна черен пипер ( честно казано не ги броя, но да кажем пет-шест)
две-три зърна бахар ( тук вече не надвишавам бройката)
една супена лъжица сол
чаена лъжица захар
кафяна чашка оцет ( използвала съм и винен и ябълков през годините)
стръкове копър
краставички, за предпочитане Корнишони




  • На дъното на компотен  буркан слагаме лука, чесъна, зърната пипер и бахар, копър, оцета
  • Нареждаме плътно краставички.Не винаги използвам малки, понякога ако имам излишни големи краставички набързо си правя един два буркана, като ги срязвам по средата на дължина.
  • Отгоре отново слагаме стрък копър.
  • Заливаме с вода.
  • Затваряме и варим за стерилизиране не повече от 6 -7 минути от момента на завиране.Варим само за капачка както се казва.
  • Вадим ги, обръщаме ги и като изстинат заминават по местата в мазето, килера, кухнята, хола или където искате да си ги наредите да им се радвате.


Още зимнини предстоят...






Няма коментари:

Публикуване на коментар