Страници

петък, 21 юни 2019 г.

Кюфтенца със зеленчуци и заливка

   

   Тази рецепта достига до вас с любезното съдействие на една приятелка, която ми я изпрати тази сутрин.Аз от няколко дена си мисля за един друг обяд, но явно той пак се размина.Защото рано рано минах покрай месарницата, купих килограм мляно месо и стана ясно, че ще се прави това.
   Кюфтенцата в тази рецепта е добре да постоят в хладилник предварително, така че може да направите като мен, да омесите месото, да го направите на кюфтенца и да излезете да си вършите работата.Или каквото ви се прави.При мен беше лудница и дори ги бях забравила, да не говорим, че изобщо не мислех да я описвам тази рецепта.Първо исках да видя как ще се получи и ако ми хареса да ви покажа повторението.Само че както често се случва в петъците, всичко тръгна наопаки и в един момент главата ми блокира.Прибрах се, приготвих ястието и за разтоварване взех, че ви го заснех.
   Та така...



Какво е необходимо:

кайма - килограм
глава лук
5-6 скилидки чесън
черен пипер
сол ако е необходимо
брашно за овалване на кюфтенцата

глава лук
тиквичка
два моркова
чушка (зелена или червена)
магданоз
черен пипер
червен пипер
олио

две яйца
чаена чаша кисело мляко
две супени лъжици брашно
сол

Забележка: в оригинала се слага чубрица и следващия път ще опитам с нея, но тъй като на един от дегустаторите ми не му понася, сложих магданоз

Рецептата само изглежда сложна поради многото редове по-горе.В действителност е съвсем проста и се приготвя и със затворени очи.

Кюфтенцата стават изключително сочни с чеснов аромат, а зеленчуците според това колко ги печете могат да останат леко хрупкави, но при мен се топяха в устата.


  • Каймата се омесва добре с нарязани на ситно лук и чесън.Подправя се с черен пипер.
  • Оформят се кюфтенца, които се овалват в брашно и се оставят в хладилника да стоят стегнати.
  • Когато решите да започнете ястието, нарязвате на ситно лук и го задушавате в мазнина, заедно с нарязани на ситно зеленчуци.Подправяте с черен и червен пипер и нарязан магданоз.Чубрица, ако решите да използвате.
  • Наливате около чаена чаша вода и разбърквате добре соса.
  • На слаб котлон пускате в ястието кюфтенцата.Ако съда ви за приготвяне е малък и няма място за всички, долейте вода.
  • Варите на слаб огън докато кюфтенцата стегнат и внимателно пресипвате в съд за печене.
  • Според това колко искате да ви е течен соса изберете си колко време да ги печете на 200 градуса.При мен остана на мазнина, но ако искате да си топите хляб не чакайте толкова.
  • Правим заливка от яйца, кисело мляко, брашно, посоляваме.
  • Когато заливам ястие различно от огретен или мусака, не правя голяма заливка, дори не заливам всичко.Понякога с лъжица само слагам тук и там.Като стегне се получава много интересно отгоре.А и така се вижда част от ястието.
  • Запича се докато стегне.
  • Готовото ястие го оставих да изстине малко и сервирах.


ДОПЪЛНЕНИЕ: В оригиналната рецепта, ястието не се запичаше със заливка, а в тенджерата когато кюфтенцата са готови се прави застройка.Това е за случаите когато не ви се пуска фурна и искате да имате повече сос.







Ако обичате кюфтета на фурна, още едно предложение, което често правя:


Ако обичате всякакви кюфтета, не само от месо, може да погледнете:


Нещо, което много прилича на кюфтета, но с изненада са


Варени с бял сос в ретро вариант:


И кюфтенца от нахут:



А ако рецептите, които споделям ви харесват, споделете ги и вие.Благодаря ви за което!



Ако това, което намирате в блога Ви е интересно, заповядайте и във Фейсбук страничката ми:












Няма коментари:

Публикуване на коментар