Страници

четвъртък, 9 май 2019 г.

Лучена яхния с маслини и лимон

   Опитах се да възстановя по памет една яхния която баба ми правеше и сега като се осъзнах колко хляб топих докато я дегустирах, май съм се справила.Това е то като си бил злоядо дете и си наваксваш с храната на големи години.Да бях го яла едно време, щях да помня по-добре вкуса.Аз обаче мисля, че надминах не само баба, ами и себе си този път.Проста яхния, а се получи един такъв невероятен баланс от вкусове.Сладък лук, солени маслини и кисела нотка от резените лимон.


   Първо и най-важно според мен е да имате хубави маслини.Аз купувам само натурални, защото при готвене черните добавят един химичен вкус, който аз лично не харесвам.Но всеки си знае какви си обича.Аз само споделям какви използвах в тази яхния.
   Другото важно нещо е да имате на разположение хляб.Повярвайте ми, дали ще топите хапки или ще лапате с лъжица, отиват доста филийки.




Какво използвах:

половин килограм лук
две супени лъжици нарязани домати от консерва / или нарязан пресен домат
чаена лъжичка червен пипер
шепа натурални маслини
резенчета на половин лимон
сол
олио


Рязането на лук понякога може да е дейност с две значения.Използвате намалението да си поплачете и имате лук за яхния.

  • Нарязания лук сложих в тенджера и залях с вода да се покрие, поръсих с малко олио.Сложих на котлона и оставих да омеква.

   Ако вас не ви притеснява пърженето, сложете си олио и пържете до омекване.Аз обаче първо задушавам лука във вода с малко мазнина.Така съм си свикнала и за мен пак се получава добре.
  • Когато лука се задуши /или запържи ако така ви е по вкусно/ добавих доматите и червения пипер.Залях с вода за да може все пак да има сос нашата яхния.
  • Пуснах маслините и оставих десетина минути да се готви.Посолих малко, тъй като моите маслини не са много солени.
Ако искате да има по наситен маслинен вкус яхнията, преди да сложите маслините, натиснете ги с вилица.
  • Нарязах лимона на много тънки резенчета и ги добавих в яхнията.Моите лимони са купени и затова им махнах кората.Ако вашите са си лично отгледани, кората няма да ви пречи.
  • Поръсих с още олио отгоре и оставих още няколко минути да се готви.

   Преди да сложите всички резени лимон, опитайте как ще ви е на вкус.На мен кисело ми харесва, но вие си преценете.Но задължително все пак опитайте яхнията и с лимон.

    Ако яхнията ви е по-течна, а не обичате така, сгъстете с малко брашно.



 Ако обичате маслини и в ястия, опитайте и моя фаворит:





Ако рецептата ви е харесала ще се радвам да коментирате и споделяте.




За още повече споделени рецепти и разказани истории заповядайте и във Фейсбук страничката на блога:






Няма коментари:

Публикуване на коментар