Страници

четвъртък, 30 май 2019 г.

Песто от листа на цвекло

   Аз обичам да експериментирам, но с това песто изненадах и самата себе си.Вярно, че отдавна се каня да изпробвам различни варианти, в които няма безумно скъпите кедрови ядки, но не съм си мислела, че първия ми опит ще е точно с листа и то от цвекло.Но тези листа бяха толкова свежи и най-вече много.Цвеклото мъничко, листата огромни.Как да ги хвърлиш? 



Какво използвах:

листата на едно цвекло
чаена чаша смлени печени орехи
две скилидки чесън
сол
зехтин



Щом е песто ви е ясно какво се случва с продуктите.Бяха смлени с чопъра и овкусени с малко сол и много зехтин.
Още с първото загребване и реших, че това е един от най-сполучливите ми експерименти.Не казвам, че съм открила топлата и студената вода, но за мен си е откритие.
Преди да го опитам си мислех, че трябва да намеря и пармезан, но реших, че с орехите си е достатъчно хранително, а и вкуса ще се промени ако прибавя млечен пордукт.
Затова така го оставих.

И случайно или да докато го приготвях във фурната се грееха едни хлебчета.И после като се почна, мазане, примляскване... Нарязах си и един домат, сложих си и останалите скилидки чесън и стана тя каквато стана.






Пестото беше изядено с любезното съдействие на любимите ми хлебчета с прясно мляко:



За полезностите на листата от цвекло, прочетох в тази статия: 



За още истории и споделени рецепти, добре сте ми дошли и във Фейсбук страничката на блога:








3 коментара:

  1. Страхотно песто се получава с най - различна зеленина.Листа от цвекло или манголд са интересно и много вкусно предложение.
    С поздрав сърдечен !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елена, извинявам се забавянето на отговора и благодаря за коментара,радвам се че ви е харесало предложението.Много трудно намирам такива интересни зелении за да пробвам всякакви варианти :) Поздрави :)

      Изтриване
    2. И с листа на моркови правих, Също и с листа на репички.

      Изтриване