Страници

петък, 25 януари 2019 г.

Орехови хлебчета

   Идеята за орехови хлебчета си стои в главата ми от доста време.От момента когато Ивана от С нож и вилица в ръка направи нейните Орехови питки. Тогава реших,че трябва да направя и аз такива.Защото орехите в къщи са в такова изобилие,че по всяко време имам нужда от идеи за приложението им.Да са живи и здрави приятелите,че имам на кого да раздавам.
   И ето как блога се сдоби с още една рецепта за хляб.



Какво използвах аз (получават се пет или шест малки хлебчета):

една чаена чаша ситно смлени орехи
две чаени чаши брашно
една чаена чаша топла вода
чаена лъжичка сол
чаена лъжичка захар
супена лъжица олио
чаена лъжичка суха мая


  • Смесих брашното,орехите и солта.Моите орехи ги меля в машинката за мелене на кафе и става много бързо.
  • В кладенче налях топлата вода,маята,захарта и олиото.
  • Като шупна маята разбърках до лепкаво тесто и оставих на топло.
  • Когато удвои обема си го размесих още малко,като се имайте под ръка още брашно ако много ви лепне.
  • Включих фурната на 200 градуса
  • Разделих тестото на пет топки и ги наредих върху хартия за печене.
  • Когато фурната загря ги намазах с топла вода и ги цепнах с ножа отгоре (вие можете да направите и резки или каквото искате).
  • Пекох около 25 минути.
  • Извадих,завих с кърпа.
  • Вкусът на тези хлебчета е уникален.Плътен вкус и аромат на ядки.
Тези хлебчета определено се хапват с нещо леко и салата.
Намазани с крема сирене и сьомга.
Намазани с крема сирене и филийка домат.


    А машинката ми за чупене на орехи,която разбира се е повече декоративна и стои във витрината със спомени от екскурзии, ми напомни за Любляна откъдето си я купих.


Вечерна разходка в Любляна.
















За Словения съм разказвала тук:






Ако рецептите,които споделям и историте,които разказвам ви харесват,заповядайте и във Фейсбук страничката на блога:

https://www.facebook.com/zakakvotoidae/



Няма коментари:

Публикуване на коментар