Страници

понеделник, 7 януари 2019 г.

Almoixàvena - трудно се произнася,бързо се изяжда или божествена испанска закуска с парено тесто



Повечето от вас,които наминават наоколо знаят,че не си падам по трудните рецепти,а още по-малко по тези с точните мерки и теглилки.И въпреки, че в тази рецепта има количества, като цяло може да се приготви и "на око".
Трябва да ви се получи тесто.Парено тесто,което само трябва да поръсите със захар и канела.
Важно е също да имате по-голяма тава,в което да го разстелите и това е.А захарта и канелата са колкото прецените,че ще ви е добре и на сладост и на аромат.

С една дума аз почти ви я разказах тази Almoixàvena.


Ако изпишете в Гугъл "Almoixàvena",ще ви излязат стотици рецепти на испански блогъри и най-интересното е,че рецептите не са еднакви,което аз лично очаквах за да си улесня живота.
Затова като цяло реших да спазвам поне съотношенията на течните съставки,които горе долу навсякъде бяха еднакви.Олиото да е наполовина на водата.Някъде слагаха повече яйца,но според мен не е необходимо.
Затова...

Какво използвах аз:

250 мл вода
125 мл олио
150 грама брашно
щипка сол
3 яйца (оставени известно време на на стайна температура)
захар и канела


  • Кипнах водата с олиото и щипка сол.
  • Намалих котлона на най-ниска степен.
  • Изсипах брашното и бърках с дървена лъжица.Тестото си се получи веднага.
  • Махнах от котлона и оставих да изстине малко.Не е нужно да става студена,а само да не е вряло.
  • Едно по едно прибавяте яйца и бъркате след всяко.
На пареното тесто смесването с яйцата е пипкавата работа.В началото,ако ви е за първи път може леко да се шашнете "Въх,какво стана сега?",но продължавайте да си бъркате и ще видите,че всичко си е както трябва.
  • В една по-голяма тава сложих хартия за печене като я закрепих с мъничко тесто лепнато между тавата и хартията в четирите краища.Иначе поне в началото хартията ще ви бяга насам-натам.
  • Изсипах тестото и с лъжица загладих тестото.
  • Поръсвате обилно със захар и канела отгоре.Нека е кристална захар,а не пудра.Според мен може да е кафява,но аз този път поръсих с бяла.И не прекалявайте с канелата все пак.
  • Пекох около 20 минути на 200 градуса.Като започне да става златисто тестото проверете го.Аз повдигнах от единия край и отдолу беше изпечено.
  • Изваждате и по стар испански обичай накъсвате на парчета готовата Almoixàvena и лапате с ръце.

   Докато си чаках закуската и в кухнята сериозно се ароматизира на канела,си извадих снимки и запазени джунджурийки от Испания.Обичам я тази страна.
   А на вас съм разказвала за нея в тези истории:








А мен може да намерите във Фейсбук страничката на блога:

https://www.facebook.com/zakakvotoidae/


4 коментара:

  1. Чувала съм го това, но не съм опитвала, изглежда толкова вкусно! Дано не забравя някой ден, като се освестя от празниците:))) да си го приготвя:). Толкова рецепти набелязвам, пък вследствие на още повече, които гледам някак забравям. Подсещай от време на време във Фейсбук:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И бързо става.Пускаш фурната,забъркваш тестото,печеш и докато си направиш и кафе и ето ти закуската готова :)

      Изтриване
  2. Казвам само една дума, Светле: Страхотно! Благодаря за чудесната рецепта🥰!

    ОтговорИзтриване