Страници

събота, 4 ноември 2023 г.

Постни пълнени камби

     

     Да ви призная честно камбите обикновено ги свързвам с туршии и не им обръщам много внимание.И сега се ядосвам на себе си за това, че така съм ги пренебрегнала.
Не, че не го казвам за повечето си рецепти, но тази толкова простичка и толкова лесна се оказа неземно вкусна.



    Идеята за нея видях при Мария Жекова в Инстаграм, там тя беше напълнила камбите с просо, праз, домати, магданоз и джоджен.Печени бавно, в глинен съд и т.нат. достатъчно за да си представя, че ще ми хареса.Разбира се при мен просо няма, има си добрият стар ориз и много голямо желание да си напълня камби.Пренебрегнах и магданоза, защото не съм му чак такъв фен, а и не обичам много много да смесвам различни подправки.
    Много ми се искаше камбите да са различни и зелени и червени и шарени, но в края на есентта избора на пазара беше само на червени.Те пък са по-сладки, така че не се оплаквам кой знае колко.



Какво използвах:

хубавото на тази рецепта е, че може да си направите от три до сто и три, това признавам си са любимите ми рецепти, защото аз не правя големи количества, но понякога искам и по малко от малкото


камби - четири броя

ориз - четири супени лъжици

(по една лъжица на камба и това нека ви е ориентир за ориза за вашите количества)

половин стрък праз (можеше и повече)

половин домат

препълнена чаена лъжичка сух джоджен

сол

олио

ако не обичате плънката ви е да е от бял ориз, може да сложите щипка червен пипер


  • Измиваме камбите, почистваме от семената.Ако искате красиво поднесено ястие запазете си капачетата.Поръсвам вътре малко сол и с ръка ги осолявам отвътре.Щипка сол, не повече.
  • В тиган ( винаги използвам тиган когато правя ориз) задушавам в малко олио нарязан праз.
  • Прибавям ориза, добавям нарязан на ситно домата, разбърквам и поръсвам с джоджена.В моя край джоджена си го наричаме гюзум, да не се учудвате на надписа на буркана ми.
  • Заливаме с топла вода според ориза (нарочно никога не казвам количество на вода, колкото и да ми се сърдят хора, но това зависи от вида на ориза), слагам капак и оставям да се сготви плънката.Ако в някакъв момент имате нужда от още вода не забравяйте да долеете гореща.
  • Накрая посолявам и поръсвам с олио.Това е постно ядене, има си нужда от олио (може да замените със зехтин за гответе, ако искате).Количеството е около супена лъжица или както казвам да лъщи ориза.
  • Пълним камбите добре и нареждаме в тавичка.
  • Наливаме малко вода, буквално само да се покрие дъното.Отново отгоре поръсвам с олио.Може да ви звучи много като количество, но моето поръсване означава просто да има мазнина, не да плуват в нея.
  • Пека на 180 градуса 20-25 минути.Зависи от големината и дебелината на камбите, може и повече.Когато омекнат са готови.
  • Вариант с еър фраър: 150 градуса за половин час, като се пекат в кошницата или в хартиена/силиконова тавичка.
  • И сега, много е важно да оставите готовите камби да се охладят.А студени бяха фантастични.



2 коментара:

  1. Светле, просо има в магазини " Берьозка " .То също е много вкусно.И аз ще напълня и запека камби.Правя ги пълнени в повечето случаи.Стават прекрасни.Идеални са и твоите.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване