Страници

вторник, 6 декември 2022 г.

Сладък салам с тахан и ядки

 




Рецептата е адаптация на рецептата на Гери от Beyond the yummy!

СЛАДЪК САЛАМ С ШАМ ФЪСТЪК И БЯЛ ШОКОЛАД




    Честно да ви призная, аз никога нито съм яла нито съм правила сладък салам.Някак никога не ме е привличало това нещо.Виж, скаличките са друго нещо, тях много ги обичах и обичам.И ви го казвам това, защото чак аз се учудих, че ми се прииска да опитам тази рецепта.
    Както повечето рецепти, които представям и тази търпи импровизации според вкус и наличности.Както предполагам ще направят повечето от вас, така и аз само се придържах към идеята и все пак основните продукти, които ме привлякоха в рецептата. Промените са най-вече заради моя вкус и това, че имах някои продукти които обиконвено не присъстват у нас, но сега ги имах и можех да използвам.Като един фъстъчен тахан например.А напоследък намерих откъде да си купувам хубави ядки и имах различни видове под ръка.Така че рецептата, която видях и харесах доста отдавна, чак сега беше реализирана.Както май винаги става при мен.
    Ако трябва да бъдем честни, може би този сладък салам ми хареса, защото реално няма нищо общо с оригиналния, който всички приготвят и когато стегна имаше си вкус на халва.Което дава възможност, ако някога искате да си имате халва, да си направите този сладък салам.



Какво използвах аз:

200 грама обикновени бисквити

100 грама бял шоколад

шам фастак, кашу 

100 грама фъстъчен тахан


Допълнение: 

ядките общо и натрошени на едро бяха половин голяма чаена чаша / вместимост 250ml/

тахана ми е фъстъчен, като използвах два вида и единия беше с парченца фъстъци вътре, другия обикновен

не слагам никаква друга захар, защото белия шоколад е достатъчно сладък, пропуснах дори пудрата захар, с която може би щеше да стане по-красив, но понякога предпочитам да намалявам красотата

имайте предвид, че това си е доста тежък десерт, и въпреки това, че аз обикновено правя малки количества, този път малкото количество си беше доста, разбира се за моя вкус

хубавото на тези рецепти е, че дори малко, ако ви хареса може веднага да забъркате нова доза

специално този сладък салам има наситен вкус на фъстъци, усеща се добре и белия шоколад, но вие може да замените ядките с други, както и тахана и да си направите собствени комбинации


  • Ядките са натрошени, като шам фъстъка с неговия характерен цвят дава външния вид на всяко парче салам, затова нека парченцата са по-големи.
  • Бисквитките натроших с ръце на съвсем малки парченца, но в никакъв случай на прах, трябва да се виждат
  • Шоколада разтопих на водна баня
  • Всичко смесих и разбърках с таханите.Започнете с половината количество и преценете колко да сложите.Ако са ви по-течни, може би няма да има нужда от цялото количество.
  • Важно е всичко да е смесено много добре.
  • Изсипах сместа върху найлоново фолио, оформих като саламче, завих и стегнах като бонбон от двете страни.С ръце дооформете така, че да няма празнини отстрани.
  • Сложих в хладилника и когато стегна добре, махнах фолиото и нарязах на парчета.







Няма коментари:

Публикуване на коментар