Страници

четвъртък, 12 май 2022 г.

Пролетна зеленчукова яхния

 

   
   Ако има яхния със сантиментална стойност за мен, то това е тази яхния.На пролет когато в градината дядо започваше да вади картофки, моркови и да бере тиквички много често правехме тази яхния.Приготвя се лесно и не изисква никакви по специални подправки или усилия.Само това, което градината даваше.
  Понякога слагаха месо, през годините съм я приготвяла с телешки джолан (божествено е!), но когато трябва да е бързо и ме мързи за нещо друго сега, само минавам през пазара, мятам в торбата пресни картофи, връзка моркови и свежи тиквички и съм готова.
   Приготвяла съм я и в обикновена тенджера и в тенджерата под налягане, ако ми е трябвала храна наистина бързо.
   Не използвам подправки.Само натурален вкус на пресни зеленчуци и пролет.



Какво използвам:


пресни картофи

тиквички

моркови


количествата са колкото си искате, но горе долу еднакви като съотношение


глава стар лук


доматено пюре или нарязан домат

/от супена лъжица ако е малко ястието до цял домат ако е повече, но не прекалявайте, домата само балансира сладките зеленчуци/

супена лъжица червен пипер

олио

сол

връзка магданоз

брашно, ако е необходимо за сгъстяване


  • Нарязваме на ситно главата стар лук.
  • Нарязваме зеленчуците.
  • Нарязваме магданоза.
  • В малко олио задушаваме лука и почти веднага слагаме с него и картофите и морковите.
  • Разбъркваме и подправяме с доматите и червения пипер.
  • Заливаме вода според порциите, посоляваме.
  • В този оммент все още не слагаме тиквичките, защото те се готвят най-бързо.
  • Когато картофите и морковите започнат да омекват прибавяме и тиквичките, заедно с половината от нарязания магданоз.Важно е магданоза да се готви, а не да е за украса.
  • Когато ястието е готово добавяме останалия магданоз, за зелен цвят.
  • Ако ви е течна яхнията, сгъстете с малко брашно.
  • Сервирам със салата и люти чушлета.




Няма коментари:

Публикуване на коментар