Страници

неделя, 24 януари 2021 г.

Претцел-Бретцел хлебчета

 

Претцел или бретцел се наричали в зависимост от това, в коя немскоговоряща държава живеете.

А сега де, ами аз като не съм в нито една от този вид? 


   
   Като продукти и тесто те не са нещо особено, т.е. съвсем нормални без разни там странности.Различното при тях идва после след като вече разполагате с готово тесто.Това обаче да не ви откаже сега? Щом аз ги направих, значи всички ще могат.
   Както често се случва при мен, аз съм далеч от съвършенството във външния вид на каквото и да е.Но това е не защото приготвянето е сложно, а защото аз съм много припряна.Просто нямам търпение да стигна до готовия резултат и моменти в които мога да съм малко по-прецизна при мен се прескачат.Но липсата на съвършен външен вид, аз компенсирам с точния вкус и това, че в момента четете това, означава че както винаги ми имате доверие, благодаря за което.


Какво е необходимо:

/меря с чаша с вместимост 200ml/

чаша и половина топла вода
пакетче суха мая / 7грама /
една супена лъжица захар
четири чаши брашно 
( имайте лъжица-две в готовност, ако се наложи да сложите повече)
чаена лъжичка сол
30 грама разтопено масло

два литра вода
супена лъжица сода


  • Замесваме меко тесто.Меко, но все пак оформено на топка (затова ви посочвам да имате под ръка още брашно, но не го слагайте всичкото първоначално)
  • Оставете да втаса на топло докато удвои обема си.
  • Изсипвате тестото на плот ( или където си месите тесто), сплескайте го и го разделете на равни части.Аз оформих като кръгла питка и разрязах като торта на равни парчета.
  • Всяко парче премачкайте още веднъж и оформете като гладко топче.
  • Наредете в тава или на масата топчетата, покрийте ги с кърпа и оставете половин час.
  • В тенджера налейте вода и я кипнете.Когато кипне я отстранете от котлона и пуснете вътре равна лъжица сода.Содата кипва веднага и затова внимавайте.Добре е тенджерата да е по-дълбока.
  • Сега може да пуснете фурната да се загрява на 200 градуса.
  • Отново кипвате водата със содата и намалявате.В горещата вода пускате едно топче и го оставяте вътре десет секунди ( плюс минус още малко не е трагедия.Ако хлебчето ви не се покрива с водата, облейте го или го обърнете.
  • В тава за печене слагате хартия за печене и върху нея поставяйте изкъпаните топчета.
  • С помоща на много остър нож направете кръстче отгоре на хлебчето.
  • Готовите хлебчета нека постоят така докато се загрее фурната.
  • Слагате в загрятата фурна и печете около 25-30 минути.Проверете със шиш, но и получения цвят на солети (или бретцели) ще ви подскаже кога са готови.
  • Извадете и покрийте с кърпа десетина минути, а после я махнете.
  • Тези хлебчета не се ядат веднага горещи, нека си изстинат.
  • С крема сирене са върховни!
  • Сложете в торбичка тези, които ви останат, ако ви останат.На следващия ден си бяха все така меки и вкусни.


Забележка: нали знаете, че колкото и да се чете една рецепта, не я ли направите и усетите сами, някои подробности убягват.Затова се старая да ви разказвам рецептите подробно и ако ви идва повече текста, то е защото искам да си представяте какво се случва.Така например момента със содата, когато се слага във врящата вода или това, че не трябва да прекалявате с нея, защото може да я усещате после.Поради тази причина, ви посочвам, че не се ядат горещи, защото в първото което изядох топло, усещах содата и почти бях решила, че ще си ги ям сама.Но когато изстинаха всичко беше наред





Няма коментари:

Публикуване на коментар