Страници

неделя, 8 юли 2018 г.

Патладжани с доматен сос на фурна

   Тази рецепта си я видях в една книжка с есенни рецепти.Защо са я сложили там,след като патладжаните трябва да се ядат през лятото не ми е ясно.Ако ме питат мен,патладжани трябва да се ядат целогодишно и ежедневно :)
   На пръв поглед рецептата ми се стори обикновена.Но всъщност не е точно така.По този начин не бях приготвяла патладжани и въпреки,че има малко повече подготовка,заслужава си всяка отделена минута.Всъщност ястието може да се приготви на части.Първо патладжаните и соса и по-късно само да се сглоби и изпече.Аз съм пристрастна и няма да ви кажа колко вкусни станаха,дори да не изглеждат идеално на снимка.



Какво е необходимо:

три средноголеми патладжана
домати - половин килограм /месести за предпочитане или от сорта рома/ или две консерви белени домати
една глава лук
две-три скилидки чесън
една чаена чаша прясно мляко
сирене - около 150 грама 
олио,сол,магданоз


  • патладжаните се почистват,нарязват,посоляват и отцеждат от горчивия сок колкото се може повече.Горчив патладжан може да ви отрови цялото ястие после.Затова и не купувам големи патладжани,за да нямат много семена.
  • отцедените патладжани се изпържват /може и да се запекат на грил тиган/
  • лука и чесъна се нарязват и задушават в малко олио
  • прибавят се нарязани на кубчета домати и се задушават и те /ако използвате от консерва,не слагайте сока,само доматите/
  • когато се задушат се налива прясното мляко и се посолява /ако ви е кисело,добавете малко захар/
  • в съд за печене на дъното се слага от доматения сос,колкото да го покрие
  • нареждат се патладжани
  • отгоре се наръсва с натрошено сирене и се залива с доматения сос
  • в зависимост от съда ви може да го направите на няколко пласта или само един.При мен са два слоя.
  • отгоре поръсвате с магданоз и покривате с капак или фолио и печете в загрята на 180 градуса фурна 30-40  минути.Може да ви се вижда много тъй като всичко вътре е готово,но идеята е да се спои всичко и патладжаните да станат "като мозък".
  • готовото ястие го оставяте покрито десетина минути след като го извадите от фурната и като всяко постно ястие не се яде вряло,а топло.
  • при сервиране може да поръсите с пресен магданоз.





Други вкусотии с патладжани,които приготвям често:







Няма коментари:

Публикуване на коментар