Страници

събота, 27 април 2024 г.

Боб с наденички (или пък без) и много зелении

 

       Пролет, пролет...слагам зелено където ми падне.И то не за друго, ами аз като отида някъде да си бера зелении и нямам спиране.Хайде още малко, хайде и от тук да набера и накрая се прибирам с лапад или коприва като за държавен резерв.Замразявам и суша, но честно казано пресни най си ми харесват, най вече защото освен всичко друго аз съм от сезонните хора, това което си расте в сезона ми е най-вкусно тогава.

   Тази рецепта разбира се, че се изпълнява и в постен вариант, аз имах проблем с една тънка наденица, която беше прекалено малко за каквото и да било друго, включително и да я замразявам.И ето как я нарязах на парченца и я сложих в боба.Ама не какъв да е боб, а пролетен боб.


Какво използвах:


буркан сварен боб

(ако нямате готов, знаете процедурата, накисвате си го няколко чака, сменяте една-две води или пък обирате пяната и сварявате)

зелении - лапад, спанак, коприва 

(моето общо количество в нарязан вид е около една чаша, но може да сложите колкото си искате и каквито искате)

стрък пресен лук

стрък пресен чесън

морков

пресен джоджен, по нашему гюзум около две нарязани супени лъжици

(ако нямате пресен, лъжица сух)

олио

сол, червен пипер


Това ястие се приготвя много бързо, защото моят боб си беше готов сварен.Въпреки това обаче, аз след като измия хубаво го слагам във вода и кипвам веднъж, след което отново го изплаквам добре.

В съд за готвене пускам парчетата наденица и нарязани на тънко парчета морков.Когато побелеят наденичките и пуснат сок/мазнина (ако нямат капнете малко олио), прибавям нарязаните твърди части на лука и чесъна.

Когато омекнат прибавям нарязани зелении, заедно с джоджена.

Разбърквам и добавям свареният боб.Поръсвам със сол и червен пипер и наливам топла вода да покрие всичко.Ако искате да е по-течно добавете повече вода.Ако в някакъв момент искате да добавяте вода, нека е гореща.

Готвя не повече от десет минути и оставям ястието под капак поне половин час преди сервиране.


Няма коментари:

Публикуване на коментар