Страници

понеделник, 5 февруари 2024 г.

Ориз с гъби и праз

    

    Явно имам някакво отклонение, защото когато видя в магазина намалени гъби никога не мога да се спра и купувам.Без никаква идея какво ще ги правя, но ги взимам.И ако си мислите, че са само няколко гъбки,нищо подобно.Поне две тарелки.А споменах ли, че не обичам чак пък толкова гъби? 
   Логичният ви въпрос след това въведение в рецептата би бил, защо тогава купуваш гъби и какво ги правиш? Той вашият въпрос може и да е логичен, но аз такъв отговор нямам.Най-близко до логиката е, че ги използвам между другото в някое ястие (кебапи или яхнии) и на супи.Добре поне, че правя няколко страхотни гъбени супи.Потърсете ги в блога и ще се убедите.Но внимавайте, наистина са добри и може да доведат до безобразно купуване на намалени гъби в магазина.
    И още нещо, никога не подминавайте намалените гъби.Те може да са с една идея по-тъмни, но ще са с две идеи по-ароматни.И това не ви го казвам аз, това съм го научила от великия Жак Пепен.Той даже съветва, когато ви трябват гъби първо да се  отбиете в края на щанда където слагат намалените продукти.



   И след тоза увод стигам до това, че аз всъщност щях да си готвя ориз с праз, но едно извънредно количество гъби доведе до необходимостта да сложа от тях в това ястие.


Какво използвах:


праз

гъби

ориз една чаена чаша ( вместимост 200ml )

джоджен/гюзум

черен пипер прясно смлян

сол

олио

масло



Празът ми е един стрък нарязан на ситно, но и два щяха да са добре.На това количество ориз, повече праз не е излишен.

Гъбите са ми десетина броя нарязани на едро.

Започвам с това, че когато приготвям ориз използвам широк съд.Дали тиган, дали тавичка с капак, обикновено избирам според количеството, но винаги плосък съд.

Нарязаният праз слагам в съда за готвене и заливам с вода, покривам го изцяло.Не го запържвам, но ако искате запържете го, това си е важе решение.

Когато праза поеме водата тогава поръсвам с олио, не повече от супена лъжица.

Разбърквам и добавям ориза.Бъркам докато стане прозрачен.

Прибавям гъбите, поръсвам с поне една равна супена лъжица стрит сух джоджен, по нашему гюзум, посолявам и заливам с вода.При мен водата е три към едно.Ако по време на готвенето имате нужда от още вода, не забравяйте да доливате гореща.

Аз обичам добре сварен ориз, но колко да готвите това ястие оставям на вас.

Когато оризат е готов прибавям няколко бучки масло, прясно смлян черен пипер и разбърквам.





Няма коментари:

Публикуване на коментар