Страници

четвъртък, 26 август 2021 г.

Тиквички с булгур

 

     Нарочно не определям дали са пълнени или част от ястието, защото честно казано и в двата варианта са вкусни.
    Използвах тези симпатични на вид тиквички, защото ми беше интересно да разбера дали ще ми харесат.Честно казано не ми харесаха, много са жилави, но пък плънката стана толкова безумно вкусна, че следващия път ще използвам обикновени тиквички.Дори мисля, че повече ще ми хареса да нарежа тиквичките на кубчета и да си ги сготвя с плънката като ястие.Така че приемете всико като вариант в тази рецепта.



Какво използвах:


три тиквички


чаена чаша предварително накиснат във вода булгур

пет-шест гъбки

половин червена чушка

половин домат

половин глава лук

три скилидки чесън

зехтин

чаена лъжичка доматена паста /може да се пропусне, ако нямате/

чаена лъжичка червен пипер

чаена лъжичка мащерка

черен пипер и сол



    С останалите половинки от зеленчуците приготвих страхотна салата с булгур, нещо като касър, нещо като табуле, но супер свежа и дори идеална за отделно похапване.Всики останали половинки зеленчуци нарязах на ситно, добавих и разбърках към булгура, поръсих със зехтин, малко сол и пресен магданоз.



    Няколко въпроса възникнаха и ги обсъдихме в страничката на блога във фейсбук. https://www.facebook.com/zakakvotoidae/ Дали да не се бланшират предварително, нещо което за мен не е добра идея, защото накиснати водни тиквички май са ми по зле и от жилави.Вариант евентуално е да се изпекат малко предварително преди да се набълнят с плънката или добре да се покрият с фолио или капак при печене.Ако ви е интересно да пробвате този сорт тиквички, преценете как да действате.А може и на вас да не ви пречи това, че са жилави.

    Както и да изберете да печете тиквичките или в какъвто и вид тиквички да използвате, плънката приготвих така:

  • издълбах тиквичките, посолих и оставих да се отцеждат
  • булгура го накиснах за няколко часа, като сложих по голямо количество за да ми остане и за салата
  • нарязах лука, чесъна, гъбите, чушката, домата.
  • в малко мазнина и вода задуших зеленчуците, като ги поръсих с малко сол, червения пипер и мащерката.
  • когато омекнат добавих булгура, доматената паста и разбърках добре
  • поръсих с прясно смлян черен пипер
  • напълних тиквичките и наредих в тавичка
  • поръсих със зехтин отгоре и налях вода около тях за да не загорят.Тук може би трябваше да покрия с фолио, но аз реших че едни тиквички как може да не омекнат само така при печене.Ами не омекнаха и дори два пъти наливах вода, защото се изпаряваше.






Няма коментари:

Публикуване на коментар