Страници

четвъртък, 19 август 2021 г.

Паста ала Норма

 

    Историята на тази статия започва с това, че колкото и да критикуваме понякога социалните мрежи, на мен те са ми донесли не само и основно положителни емоции, но и ме запознаха с прекрасни хора.Хора, с които споделяме еднакви интереси и ни е много приятно да си общуваме дори и виртуално.

     Преди време сеньора Пиерони която си е известна сред кулинарите като Ивана от блога "С нож и вилица в ръка" ми изпрати подарък.Ама не какъв да е, ами специален от красива Италия и който разбира се става за ядене.Ама разбира се, че паста.Благодаря, Ив, много ме трогна с всичко.

    А историята на пастата, която приготвям днес, започва в прекрасната Сицилия, по-точно в Катания в театър Масимо където се поставила за пръв път операта Норма на Белини.Нино Мортольо, известен драматург един ден си хапвал такава паста и във възторга си от вкуса ѝ възкликнал, че е перфектна точно като Норма (от операта).И от уважение към него, пастата веднага се сдобила с това име./прочетено в Интернет в различни статии за пастата/.Патладжани и доматен сос, аз се чудя как не е направил задно салто.

      Когато става дума за ястие с оригинално име и рецепта обикновено преглеждам поне десетина рецепти и от наши и от чужди сайтове, защото ми се иска да съм максимално точна до рецептата и близка до продуктите, освен в случаите когато не мога да намеря някоя съставка и импровизирам.Тук обаче си имам всичко необходимо, включително талятели дошли от Италия.



Какво е необходимо:

паста за две порции

/ аз съм човек, който не се бърка в количествата на порциите на хората, но предполагаме, че не са ви нито миниатюрни, нито гъливерски/

един среден по големина патладжан

половин килограм консервни домати

Допълнение: наблягам на това доматите да са консервни,защото са по-месести съответно с по-малко течност.Това предполага по-голямо количество доматена маса.Ако са обикновени и прекалено течни, отцедете някак водата, не за друго ами да не варите излишно течност.

Съвършената комбинация за един добър доматен сос е към смлените домати когато започнете да ги готвите да добавите и половин чаена чаша доматен сок от консерва.Имам предвид само течността от една консерва.Придава гъстота и плътност.

Ако не ви се занимава да мелите пресни домати или е зима и нямате истински, тогава смело използвайте една консерва.


две скилидки чесън

щипка риган

олио за патладжана

зехтин за доматения сос

пресен босилек

няколко люспи люто чили

твърда рикота по оригинална рецепта/ пекорино в моята

сол


  • Приготвяме на патладжана, който сте нарязали предварително.Изпържвате или нареждате върху хартия и печете като предварително сте намазали филийките патладжан със зехтин.
  • Слагате да варите паста в солена вряща вода.
  • В друг съд слагате смелени доматите и на бавен котлон ги готвите докато се изпари водата.Както споменах по-горе, най-добре се получава когато добавите и течната част на консерва домати.
  • Когато водата от доматите се изпари наполовина /не чакайте да почне да загаря/, добавяте пресован чесън и оставяте още малко, посолявате.Ако ви е кисело, добавете малко захар.Подправете с риган.
  • Добавете и буквално няколко люспи люто чили само за пикантност.
  • Прибавяте патладжана и внимателно разбърквате за да не се разкъса и стане на каша.Аз за всеки случай сложих половината патладжан в соса, а половината чак при сервиране, защото исках да се вижда, че го има, но ако не държите особено на презентацията, смело го слагайте всичкия в соса.
  • Поръсвате със зехтин готовия сос и изсипвате в него сварената паста заедно с поне една-две супени лъжици от водата, в която се вари пастата.Никога не изхвърляйте водата от варенето, нека си стои до последно, защото може да се наложи да добавяте от нея по всяко време.
  • Сервирате и настъргвате сирене.В оригиналната рецепта настъргват твърда рикота, аз обаче нямам такава и настъргах пекорино.Божествено стана! Отгоре накъсвате задължително пресен босилек и се пренасяте в прекрасна Сицилия







2 коментара:

  1. Светле, благодаря и на теб! За мен беше удоволствие да те зарадвам с пакет вкусна паста, превърната от теб във вкусна ала Норма!
    Снимките са много красиви!
    Прегръдка и се радвам, че ви е било сладко и вкусно! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти още веднъж Ване,много ме трогна наистина :) А пастата просто трябваше да бъде някаква много специална в твоя чест :)

      Изтриване