Страници

вторник, 20 юли 2021 г.

Салата с гриловани тиквички и патладжани

 

     Лято е.Повечето сме като на забавен кадър и честно казано поне на мен нищо не ми се прави.Готвенето ми се изразява в нещо набързо, защото само апетита ми не се е изгубил въпреки жегите.И тъй като едва ли ще измисля нещо сложно тези дни, ви предлагам нещо просто.Но вкусно.



Какво е необходимо:

тиквички

патладжани

магданоз

копър

сол

оцет (моят е ябълков, доста силен)

скилидки чесън

зехтин

олио


грил тиган


  • Патладжаните и тиквичките са ви нарязани на колелца, филийки, колеленца, търкалета или както си ги наричате у вас.
  • Ако патладжаните ви имат семена, посолете и отцедете за известно време.Или другия начин е да ги сложите в солена вода и после да отцедите.
  • Взимате грил тигана и го намазвате обилно с олио.Аз напръсквам тигана и после с домакинска хартия разнасям навсякъде.
  • Загрявате и нареждате тиквичките и патладжаните.
  • Докато първата ви доза се пече, направете си марината от оцет, сол и зехтин.Не е необходимо да е голямо количество и зеленчуците да плуват вътре, а само ще ги разбъркаме с нея. На два патладжана и две тиквички, дозата ми е три супени лъжици оцет, три супени лъжици зехтин, сол на вкус.Опитайте я как ви е на вкус.
  • Към маринатата добавяте голямо количество нарязани на ситно магданоз и копър.Пресован чесън, като количеството отново оставям сами да си го решите.Зелениите не само ги нарежете на ситно ами и с ножа намачкайте добре, извлечете всичкия прекрасен аромат от тях.
  • Изпечените тиквички/патладжани веднага слагайте в марината и разбърквайте.
  • Накрая разбъркайте за последно всичко и оставете настрана или в хладилник да се смесят сокове и аромати.Когато изстинат ги хапвате така, към салата или върху препечена филия или върху филия с крема/котидж сирене.








Няма коментари:

Публикуване на коментар