Страници

сряда, 24 февруари 2021 г.

Кавърма-кебап с кюфтета

 




Да ви призная, много по-лесно ми е да питам Гугъл за кулинарни идеи.Той нали си умник, разбира какво ми трябва още преди да довърша въпроса.

И днес едва ли щях да отворя готварска книга, ако тя сама не ми се беше изпречила пред очите.



    Старичка е, разпада се и поради тази причина стои в една торбичка прибрана в шкаф, който едва ли отварям и веднъж годишно.Но както се казва,  то когато има да се сготви една манджа, ще се намери начин да ми се покаже рецептата.

    Кавърми всякакви обичам, кебапи още повече и съм правила доста в кулинарната си история.Може би затова вниманието ми от всички рецепти беше привлечено точно от тази.Вярна на себе си обаче, аз разбира се и тази промених.Защото както се и очаква за един кебап и за една кавърма, се използва месо.Е аз реших да цопна в соса кюфтета.С което ви давам идея към тази рецепта, че ако не ви се замесва кайма може да си използвате доброто старо месце.Сосът е разкошен, така че каквото и да използвате пак ще топите до забрава хляба.


Това е ястие за топене.Затова който си мисли, че може да мине без филия хляб, от сега го предупраждам, че няма да стане.


Какво е необходимо:

/три порции/

мляно месо - половин килограм

/в оригинала се използва 750 гр свинско месо, така че може да опитате и така/

два стръка праз

три червени чушки

кафяна чашка бяло вино

супена лъжица доматено пюре

половин връзка магданоз

чубрица

олио

сол и черен пипер


  • Мляното месо го смесих с малко чубрица и половината от магданоза.Офирмих малки кюфтенца, овалях ги в брашно и оставих в хладилника.
/ако използвате месо го нарязвате на кубчета и запържвате или пък го сварявате предварително/
  • В олио, около две супени лъжици задушаваме нарязания праз, чушките.
  • Когато омекнат добавяме доматеното пюре
  • Добавяме виното и гореща вода според порциите / ако сте варили месо, може да изпозвате бульона/
  • Поръсваме със стрита чубрица, сол и черен пипер на вкус.Аз добавям и нарязан останалия магданоз.Предпочитам и той да се сготви и пусне аромат, отколкото да поръсвам с него порциите.
  • Пускам в соса кюфтенцата и оставям да се готвят.
  • Кюфтенцата имат брашно, което сгъстява соса.
  • Оставяте готовото ястие поне пет минути да си почине и сервирате.




Ако обичате да топите хляб в кебапи и кавърми, потърсете в търсачката на блога и се надявам да си харесате някое от другите ми предложения.







Няма коментари:

Публикуване на коментар