Страници

петък, 12 февруари 2021 г.

Спаначени пакетчета или спаначени питки в кори за баница

 


    Когато има такива малко странни рецепти, повечето от вас, а и аз когато чета други блогъри се питам защо е необходимо това сега, какво пречи да си направим просто банички със спанак или питки.Е, аз за моите имам обяснение.
    Много си харесвам моята спаначена питка, само че исках да я направя на отделни части.Не исках да направя питка, която да нарежа на парчета и докато се изядат да изпръхнат отстрани.Исках да е нещо като на готови порции.Всеки да си вземе по една питка за по лесно и дори по хигиенично ако щете.Да, но тя питката ми се приготвя като кекс.Ако използвам същата смес и разпределя на части ще получа нещо като безформени питки.Ако сложа повече брашно ще получа хлебчета.А аз си исках моята сочна спаначена питка.


     И решението дойде с отварянето на хладилника, където имах останали кори за баница.Да, можеше да направя банички, но идеята да завия като плънка сместта за спаначена пита в пакетчета ми хареса повече.Най вече защото беше и нещо различно, а аз обичам да изпробвам нови неща.Понякога ми се получава.И сега ми се получи.Много сочни станаха, точно както ги исках, а в същото време имаха добра форма.Прибавям и това, че самите кори също добавят вкус и плътност.Така, че това е един успешен експеримент, който и другите харесаха.А това в крайна сметка е целта на всяка една рецепта.



Какво е необходимо за четири питки:

чашата ми за отмерване не е голяма - 150ml


две яйца

натрошено сирене една чаена чаша

три супени лъжици кисело мляко

кафяна лъжичка бакпулвер

чаена чаша бланширан и много добре отцеден спанак

чаена чаша брашно

масло

кори за баница

/ В зависимост от това какъв вид са ви, преценете дали да е по една или дори две или три, ако са от най-фините.

Ако имате избор обаче, изберете по дебелите)/


  • Смесвате яйцата, сиренето, киселото мляко с бакпулвера.
  • Добавяте спанака, който не забравяйте да отцедите,дори подсушете ако трябва.
  • Прибавяте брашното и получавате много гъста кексова смес.
  • Взимате две кори, ако са ви по тънки и една, ако е от дебелите.
  • Мислено си разделете сместта на толкова питки, колкото искате и сложете в средата на корите от сместта.При мен са две препълнени супени лъжици.
  • Завийте тази смес като в пакетче и сложете в тавата за печене със събраните краища отдолу.Като за първи опит ги направих по-сплескани, защото не бях сигурна как ще се изпекат, но може да ги направите като топки или по високи пакетчета.Освен това като гледам как са се събрали повече пластове в долната част, можело е да не завивам с толкова голяма кора.
  • Върху всяко пакетче сложете бучка масло и печете на 200 градуса поне половин час.Проверете с нож или шиш дали е изпечено.
  • Ако искате хрупкава коричка, само завийте с кърпа готовите питки.Ако обаче ги искате като мен меки, напръскайте с вода и чак тогава завийте плътно.
  • Не се ядат горещи, ядат се топли.
  • Мога да ви кажа, че станаха превъзходни.
  • Тъй като ги приготвих сутринта,  останаха две питки за вечерта и леко ги притоплих във фурната.Станаха страхотни


    Тук вмъквам един съвет как да си имате топла баница или банички много след като сте ги изпекли.Слагате ги във фурна на вентилатор на не повече от 50 градуса за десетина минути.Така стават като току що извадени изпечени.Никога не топлете в микровълнова и никога на силна температура.Вентилатор и леко топло.Все пак баницата и баничките ви вече са изпечени, не искате да ги изсушите или препечете.






Други спаначени рецепти:

Лимецов галет със спанак и моцарела

Омлет със спанак


В тавата:





Няма коментари:

Публикуване на коментар