Страници

сряда, 4 ноември 2020 г.

Питка със сирене и кашкавал

 

Няма да съм аз, ако поне една рецепта всеки месец не е от тесто.


Поредното ми вкусно откритие е тази питка.Лесно отмерване на продуктите и без месене.Какво друго му трябва на човек освен апетит и айрян.




Какво е необходимо:

чашата ми е с вместимост 200ml 


чаена чаша прясно мляко

чаена чаша топла вода

чаена чаша олио (не я препълвайте, защото ще сложим и масло)

равна супена лъжица суха мая

супена лъжица масло

пет чаени чаши брашно

сол


натрошено сирене и настърган кашкавал

жълтък за намазване



  • Взимате си една дъблока купа и смесвате първо течните съставки: прясното мляко,водата, олиото.Не препълвайте чашата с олио, да кажем два пръста отнемете от количеството.Предпочетох така да ви го обясня, че е по лесно в отмерването отколкото да посочвам милилитри, а и все пак аз също ползвам чаша.
  • Добавяте маята и разбърквате.
  • Пускате бучка разтопено масло.Посолете.Въпреки че ще сложим сирене и кашкавал, трябва си и сол в самото тесто.Но количеството оставям вие да си го прецените, защото аз съм свикнала на малко и сложих една щипка само.
  • Чаша по чаша добавяте брашното и разбърквайте.Както винаги ви съветвам последната чаша я слагайте постепенно, защото знаете как е с брашната, понякога не стига, а в друг случай остава.
  • Бъркате и разбърквате и получавате едно добре разбъркано тесто.Не трябва да е твърдо и събрано на топка както е при хлябовете, а по скоро много гъсто ( за ориентир си представете торбичките тесто, които продават в магазините как се разливат в тях, а не стоят на оформена топка)
  • Оставяте на топло да втаса.
  • Когато удвои обема си го притискате в купата да отнемете въздуха и прибавяте натрошено сирене и кашкавал.Моето общо количество е чаша и половина, като сиренето и кашкавала са почти по равно.Но носи и още със сигурност.
  • Със шпатула, ако не ви се бърка с ръце или пък с ръце вкарвате сиренето и кашкавала в тестото.Загребвате отстрани и загръщате навътре.Не е нужно и сиренето и кашкавала да са скрити в тестото, важното е да е навсякъде.Тестото е мазно и не лепне.
  • Тестото след разбъркването вече е по-твърдо и на топка го пльосвате в тавичка с хартия за печене.Притискате да стане плоска питка и си правите разни украси отгоре с пръсти, с лъжица, както ви е интересно.А може и изобщо да не ви е интересно, тогава само я разположете удобно в тавата.
  • Добре е да е плоска, за да се изпече по добре заради сиренето и кашкавала.Не се притеснявайте, надига се и пак си има хубав вид дори да не е една педя висока.Това не е погача все пак.По скоро мен ако питате има вид и вкус на тутманик.Мекичък и мазничък.
  • Разбивате добре един жълтък.По желание може да го смесите с малко прясно мляко или олио за блясък и намазвате питката.
  • Печете на 190-200 градуса до златисто.Но все пак проверете с шиш или нож дали излизат чисти.
  • Вадите и завивате с кърпа и оставяте както си му е реда питката да отиде до нивката и после с кисело мляко или айрян, тайно или пред всички си я хапвате докато е топла ( но не гореща).
  • И най-важното, сетете се за мен и ми пишете дали ви е харесала.Ще направите един блогър щастлив!





Още лецепти на хлябове и хлебчета ще намерите в раздела за тях в съдържанието на блога.







4 коментара: