Страници

петък, 7 декември 2018 г.

Зимна рибена супа


   Можем да я наречем още следникулденска чорба,защото дава възможност да се използва това,което не се изяде от шарана на празника.Но ще е голяма грешка тази супа да се приготвя само в това следникулденско време.Така де шаранчето се яде по всяко време,а това е начин да го оползотворите цялото.Но и да си купите риба само заради тази супа,аз съм последния човек,който ще възрази на това.
   Аз нямам много опит в рибените супи,защото никой от намиращите се около мен хора не обича такива.Като изключим веднъж, когато се бях ядосала на една пъстърва и я направих на супа,други експерименти не съм правила.Като казвам,че е експеримент нямам предвид,че е лош такъв.Напротив беше станала много вкусна и си я бях хапнала с кеф.Като всяка супа,защото що се отнася до тези течни ястия, аз не съм много добра в оценяването.Трябва наистина да е прецакана за да не ми хареса.Тази не се прецака,дори мисля, че и моите хора ще я харесат.

   Рибешките части,които имах за тази супа останаха от шарана използван в представянето на


   Това е една много семпла супа,която може би няма да се хареса на любителите на ястията с много продукти и подправки в тях.За мен обаче семплите неща винаги са били по интересни и предизвикателни.Защото в тях изпъкват само основните продукти и разбираш какво ядеш,без то да е маскирано от прекалено много други вкусове и аромати.
    Но стига обяснения,да ви покажа как се случи тази супа.


 

Какво използвах (получиха ми се три хубави порции/:

глава и опашна част на шаран
накрая накъсах и две останали ми от пържените парчета
голям картоф
стрък праз
каличествата нарязан праз и нарязан картоф трябва да са горе долу еднакви
две скилидки чесън
сух девесил - една равна чаена лъжичка
пресен копър
супена лъжица олио
сол на вкус

  • Във вода (с малко сол) като за три порции сварих главата и опашната част.
  • Прецедих бульона,почистих и накъсах на ситно рибата.Добавих и две парчета,които ми бяха останали от пържената част на шарана,който приготвих предния ден.
  • Нарязах праза и картофите.Добре е те да са горе долу в еднакви количества.
  • В олио и малко вода за да омекнат по бързо задуших праза,картофите и нарязани на ситно скилидки чесън.
  • Прибавих девесила и нарязания на ситно копър.Разбърках и залях бульона.
  • Посолих още малко и оставих докато се свариха картофите.Аз използвам червени картофи,затова времето беше няколко минути.
  • Първоначално мислех да я застроя,но тя стана толкова гъста,че реших да пропусна.
  • Не я селвирайте веднага,нека си почине и поеме ароматите.

Интересно ми беше да опитам как е по вкусна при сервиране, с лимонов сок или с оцет.
И с двете.
Но една купичка хапнах с останало чесново сосче,с което сервирах пържения/печен шаран и беше разкош./ виж рецептата  - Един шаран,две ястия,три соса - /
Така че подкиселяването оставям на вашия вкус.
Може да си поръсите и с още пресен копър и прясно смлян черен пипер.







За още споделени рецепти и разказани истории заповядайте във Фейсбук страничката на блога където се случват повече и истории и рецепти:






2 коментара: