Страници

сряда, 12 декември 2018 г.

Калмари на грил-тиган

   Много калмари са минали през стомаха ми,но никога не съм се престрашавала да си приготвя аз.Причината най-вече е,че винаги съм се съмнявала в качеството и изобщо състоянието на тези,които продават при нас.Все пак живея в сухоземен град и повечето морски същества са в замразен вид,а тези които изглеждат пресни не се знае със сигурност кога за последно са плували след вълните.
   Но при едно посещение в Била и поглед в рибната им витрина се престраших и купих няколко изчистени туби.Добре,че бяха изчистени, иначе пак нямаше да се реша.Но си казах "Веднъж се мре,поне да е от нещо вкусно".Речено сторено, прибрах се в къщи с калмари и веднага ги подхванах.Първата рецепта ви я показах,дори там като бонус сложих и калмарите,които ви представям сега.Така де,кой знае кога пак ще има туби в кухнята ми,нека си ги имам в отделни рецепти:


   Калмарите на тиган са една много сложна рецепта.Толкова е заплетена,че няма нужда от количества,има нужда само от хора,които обичат да си хапват от тези гумени същества.Но ако сте като мен и много ги обичате,направете си ги когато няма с кой да ги делите.
   Шегувам се... почти.Весело да става!


Какво е необходимо:

калмари
зехтин
сол 
лимонов сок
копър

... и тиган

  • Калмарите трябва да са добре почистени и измити.Трябва да е отстранена и една ципа,която имат.Не че ще ви отрови,но няма нужда да ви се мотае,затова я махнете като просто я обелите от тях.Като резнете с ножа от някой край ще я видите и просто я обелете.
  • Нарязваме калмарите на шайби и хубаво ги разбъркваме със зехтин и малко сол.
  • Загряваме тигана и нареждаме калмарите.Добре е да не се застъпват за да може да се изпекат.Като започнат да си променят цвета което е почти веднага,обърнете ги веднъж.Моят тиган е такъв,че резките от него не се отбелязаха,но и без този ефект станаха много хубави.
  • Прехвърляте ги в чиния,поръсвате с лимонов сок и много копър и ги нападате.Както казах,не съм аз човека който ще ви съди,ако си ги хапнете сами.
Да ви е морско!





Ако рецептите,които споделям и историите,които разказвам ви харесват,заповядайте и във Фейсбук страничката на блога:







Няма коментари:

Публикуване на коментар