Страници

петък, 24 февруари 2023 г.

Свински език с гъби и вино

 

Ако обичате да разнообразявате менюто си, едно предложение от мен, в което използвам свински езици.


   Питах преди време кой е по-добър телешкият или свинския език и никой не ми отговори в полза на единия.Телешкият език изисква повече варене и белене докато е още горещ, докато свинските са ми по-крехки и се топят в уста.За вкуса не мога да кажа, кой ми е по-вкусен, но определено свинския ми е по-крекъх и по-лесен за готвене.


Какво е необходимо:

свински език - 2 броя
200 грама печурки
100ml бяло вино
супена лъжица брашно
супена лъжица масло
сол
 зърна черен пипер и бахар
един дафинов лист


  • Първо сваряваме езиците заедно с десетина зърна черен пипер, две-три зърна бахар (не прекалявайте с тях) и един дафинов лист, малко сол.Варенето при мен е в тенджера под налягане на ниска степен и слаб котлон за половин час.
  • В супена лъжица масло запържваме брашното, прибавяме виното и разбъркваме на каша като прибавяме и малко от бульона.Прибавяме нарязаните гъби и бульон според порциите./Ако се притеснявате, че брашното ще ви стане на бучки, пропуснете го и сгъстете ястието накрая.А сега само задушете в масло и вино  гъбите, добавяте бульона, езика и тогава сгъстявате, а ако искате, може да сложите по-малко бульон и да не се налага сгъстяване./
  • Може да остраните от бульона зърната пипер и бахар, но аз ги оставя, махам само дафиновия лист.
  • Оставяме няколко минути.Прибавяме нарязани на филийки езиците.
  • Посоляваме, ако е необходимо.Една минута, но без да завира и спираме ястието.Оставяме го обаче десетина минути всичко да се обедини като вкусове и чак тогава сервираме.
  • Ако ви е течно, може да сгъстите или с брашно или с нишесте.
  • Сервира се топло.



Няма коментари:

Публикуване на коментар