Страници

неделя, 14 ноември 2021 г.

Чеснови пияни гъбки за мезе и не само


   На мен гъбите никога не са ми достатъчни когато започна да си пълня торбичката в магазина.Слагам и слагам и чак в къщи малко се стряскам, че съм прекалила.Най-хубавото на излишните гъби е, че могат да се използват за едни от най-вкусните супи, а в супата количеството е от малко до много.Затова потреса от купеното количество бързо ми минава.

   Двете ми най-любими гъбени супи са тези и не е нужно да имате излишни гъби за да си ги направите, както аз правя особено през зимата:




 

   Тази рецепта е за тези от вас или нас, защото съм в тази група, които обичат тръпчивия и леко горчив вкус на вино.Ако имате съмнения дали обичате или не, намалете количеството вино и ще имате основно чеснови гъбки.

   Ако искате да изглеждат по ефектно в чинията вземете си малки гъбки с еднаква големина.Ако няма да ги носите на изложба обаче, използвайте всякакви размери, които ще нарежете на половинки или четвъртинки.




Какво използвах за около две порции:

гъби - 250 грама
масло - пълна супена лъжица
олио - една супена лъжица
счукан чесън - равна супена лъжица
бяло вино - половин чаена чаша
магданоз
сол и черен пипер

Това си е тежко ястие, затова не трябва да се прекалява с него.Но е вкусно и преяждането си е на лична отговорност.Аз прекалих, признавам си.

За протокола само да отбележа, че от опитване, за малко да не останат гъби за снимки, затова са толкова малко, но вие сте се досетили вече, че 250 грама са доста повече от тези в тиганчето ми.

  • Загрявате тигана, но не прекалено силно.Средна степен.Не искаме нищо да прегори.
  • Пускате маслото и олиото, което няма да позволи на маслото да изгори.
  • Малко преди да се разтопи маслото слагате гъбките.За по лесно, не ги обръщайте, ами ги търкаляйте в тигана като го разклащате.
  • Когато се запържат пускате счукания чесън, разбърквате и заливате с бялото вино.Внимавайте, защото пръска!
  • Когато омекнат и се изпари течността поръсвате със сол.Ако котлона ви е доста загрят, това ще отнеме само три-четири минути.
  • Поръсвате с прясно нарязан магданоз и много прясно смлян черен пипер.
  • По желание като ги сервирате може да поръсиге и с настърган кашкавал, който ще се разтопи от топлината и насладата ще е още по-голяма.

Тези гъбки може да ги направите още по-по-най като ги сервирате върху качамак.Това си заслужаваше отделна рецепта, която може да намерите тук:


Няма коментари:

Публикуване на коментар